ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 33

13.4.14-19.4.14

חג הדיאטה הלאומי

לחג הפסח מספר שמות: חג הפסח, חג  האביב, חג החירות, חג יציאת מצרים ו"חג הדיאטה".

ב"חג הדיאטה הלאומי" מקפיד עם ישראל לפעול בדקדקנות על פי כללי דיאטה מחמירה ביותר. אנשים רבים מדקדקים על אכילת אוכל כשר לפסח. 

כחודש מראש כבר מתחילים המוני בית ישראל לפנות את הבית ולרוקן אותו מכל שאריות המאכלים האסורים. במשך החודש מתכננים כולם תחליפים ראויים אותם יצרכו במהלך הדיאטה, לא רק עבורם אלא אף עבור בני המשפחה ואורחים אחרים.

"דיאטת הפסח"! הם עושים זאת כדי להתחבר לשורשים שלהם. הצלחת הדיאטה הזאת חוצה גבולות, מגיעה למימדים ארציים, כאשר גם חברות המזון, הממשלה וארגונים חברתיים נרתמים למשימה.

מהם מרכיבי דיאטת הפסח?

הקפדה על זמני האכילה.

הקפדה על כך שכל מה שאוכלים אכן כלול בתפריט (שלא יתגנב אפילו פירור של חמץ).

דאגה לתחליפים טעימים ומתאימים למאכלים המוגבלים.

דאגה ברורה לכך שמרכיבים מסוימים אכן ימצאו על השולחן ויכללו בסעודה.

קריאה בחוברת (הגדה) לרענון המטרות שלנו ולבדיקה שלא שכחנו שום דבר.

הקפדה לשתיית משקאות מסוימים בכמות מוקצבת מראש (יין- 4 כוסות).

אחוזי ההצלחה שלנו בדיאטת הפסח עצומים. אנו משקיעים משאבים רבים, ונוחלים הצלחה כבירה כל שנה. 

אם נתבונן היטב, נגלה שדיאטה זו דומה מאוד לתוכנית האכילה שלנו בדיאטהקלאב. אנחנו בהחלט יכולים לעבור את הפסח כך שנצליח לבצע את שתי הדיאטות, תוך אכילה נכונה ומספקת, שתייה מרובה (בעיקר של מים) ותכנון נאות. בשמירה על החוקים הללו נצליח אפילו לרזות בפסח! 

דגים טובים דגים רעים – הקרפיון

אצל רבים מאיתנו הוא עולה על שולחננו השבוע...

 מאיפה הוא מגיע? מקורו במים מתוקים (נחלים) וכיום מגדלים אותו בבריכות דגים.

יתרונות תזונתיים: מכיל סידן, ברזל, אשלגן, וויטמינים B6 ו-B12. למרות שהוא נחשב לדג שמן, הוא מכיל רק 162 קלוריות ל-100 גר', ורק 7.2 גר' שומן.

יתרונות בריאותיים והמלצות: משמש מקור טוב לסידן, לכן הוא מומלץ בעיקר לנשים, הזקוקות לכמות מספקת של סידן כדי למנוע את הידלדלות העצם בגיל המעבר.

הכנה מומלצת: מבושל, אפוי או מטוגן. ניתן לטחון אותו ולהכין ממנו דגים ממולאים או קציצות דג (גפילטע פיש).

אזהרות: מכיל עצמות רבות, אבל אינו משמש כמקור לחומצות שומן אומגה 3 בניגוד לדגי ים.

למה כן? ניתן לקנותו טרי, טעים, מחיר נוח. בזכות הקפדה על תזונת דגי הבריכות אחוז השומן וכמות הכולסטרול בו כיום נמוכים יחסית.

למה לא? צמות רבות, לכן כדג שלם אינו מתאים לילדים. אינו מכיל אומגה 3.

געפילטע פיש בנוסח שושנה (שושנה קסלר מייסדת דיאטהקלאב בארץ)

10 מנות, 1 מנה = 1 מנת בשר  + 2.5 ירקות

החומרים: 1 ק"ג דג טחון (קרפיון + מרלוזה), 3 בצלים קצוצים, 3 ביצים, 1/2 כוס מי סודה, מלח, פלפל, פפריקה מתוקה, 2 כפות קמח מצות, 1 ק"ג בצל לבישול נפרד.

ההכנה: מערבבים יחד את הדג, הבצלים הקצוצים, ביצים, סודה ותבלינים. מוסיפים קמח מצות. ממתינים כ- 10 דקות עד שהתערובת תסמיך. שוטפים היטב את הבצלים עם הקליפה, מסירים את הקליפות ומניחים אותן בסיר בישול גדול. מוסיפים 1.5 כוס מים. חותכים את הבצלים לפרוסות, מתבלים במלח ופלפל ומוסיפים לסיר. מכסים את הסיר ומבשלים במשך 1/2 שעה על אש קטנה. מוסיפים 2 כוסות מים רותחים ומביאים לרתיחה נוספת. מרטיבים את הידיים במים קרים ומכינים קציצות מהדג. מכניסים את הקציצות לסיר מבלי לצופף אותן, ממשיכים לבשל על אש קטנה כשהסיר מכוסה במשך שעה וחצי. במידה וחסרים מים, ניתן להוסיף בהדרגה מהצדדים כדי שהקציצות לא תתפוררנה.

חג שמח!

חזרה לרשימה