ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 30

23.3.14-29.3.14

פעילות גופנית

למרות שמרבית הציבור מודע ליתרונות של פעילות גופנית, רק 50% מהאוכלוסייה הישראלית מבצעת פעילות גופנית באופן סדיר. אחוזים אלו נמוכים אף יותר בקרב אנשים שסובלים מהשמנת יתר. לעיתים, שנים של הימנעות יוצרת תופעה של "נכות מדומה" שבה ההימנעות משימוש בגוף פוגעת קשות באימון של האדם ביכולת שלו לבצע פעולות בסיסיות כגון הליכה מתונה או עבודות בית פשוטות.

חשוב שנזהה את השיח הפנימי הגורם לנו להימנע מפעילות גופנית. 

מקורות שכיחים לדחיינות כוללים: 

דימוי עצמי נמוך ("אני לא מסוגל") 

סף תסכול נמוך ("זה יהיה קשה מדי")

כעס ("אף אחד לא יגיד לי מה לעשות") 

חשיבה דיכוטומית ("אם זה לא כמו שצריך, זה לא נחשב בכלל")

למעשה, על מנת להעיז ולחזור לפעילות גופנית לאחר שנים של הימנעות ממנה, נדרשת ראייה שבה כל פעילות גופנית (מעבר למה שמתבצעת כיום) תתרום לכושר גופני משופר ולהרזיה. 

זיהוי המחסומים, המובילים להימנעות מפעילות גופנית, סוללת את הדרך לבניית תוכנית פעילות אישית מתאימה, שניתן להתמיד בה. בהמשך תגיע גם ההנאה (על פי רוב...). 

המינרל שיגן על המוח שלנו

מחקר חדש מגלה: למה אכילת מאכלים עשירים במגנזיום יכולה להציל לכם את החיים, מה צריך לאכול כדי לצרוך מגנזיום, מה ההבדלים בין הצריכה הנדרשת לגברים ולנשים, ואיך תדעו אם אתם סובלים ממחסור במינרל הזה?

מחקר שהתפרסם בגיליון האמריקאי האחרון של "תזונה קלינית",  גילה כי צריכה של 100 מג' של מגנזיום ביום מפחיתה את הסיכוי לשבץ בשמונה אחוזים. אגב, 100 גר' מגנזיום יש בכ-30 גרם אגוזי ברזיל (שהם 4 מנות שומן!) או כוס של קטניה מבושלת.

למרות שהקשר בין מגנזיום וגורמי הסיכון לאירוע לבבי כבר נבדקו במחקרים, זו הפעם הראשונה שמוכח קשר ישיר בין צריכת מגנזיום להפחתת הסיכוי לשבץ.

במיוחד פונים החוקרים לאנשים שנמצאים בסיכון גבוה לאירוע לב וקוראים להם לנקוט ב"דיאטה" עשירת מגנזיום, כלומר להעשיר את התזונה שלהם בעלים ירוקים, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים וקטניות.

האוכל שיעניק לכם מגנזיום ואיך תדעו אם חסר לכם מגנזיום?

בהמשך...

סלט חסה ורוקט עם קרוטונים

4 מנות, 1 מנה= 1 מנת ירק + 1 מנת פחמימה

המצרכים: 1/2 בצל לבן קצוץ, 1/2 מלפפון, 1/2 כוס מיץ לימון, 1/2 שן שום, חבילת רוקט, 1/2 חסה אמריקאית קטנה, 4 כפות קרוטונים, 1 כף בצל ירוק קצוץ, 1 עגבניה, מלח, פלפל.

ההכנה:

- מניחים בקערה את השום, הבצל, העגבניה, המלפפון ומתבלים.

- יוצקים מעל את מיץ הלימון. מקררים במשך שעה.

- לפני ההגשה מוסיפים את הבצל הירוק והקרוטונים.

- מערבבים קלות

בהצלחה!

חזרה לרשימה