ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 22

26.1.14-1.2.14

שליטה עצמית

כדי לשפר ביצועים בשליטה עצמית, ביותר מצבים מבעבר, עומדים לרשותנו מגוון התערבויות:    

עיצוב סביבה:  כמובן, שרצוי תחילה לבנות תנאים להצלחה באמצעות עיצוב הסביבה. רצוי להפחית למינימום את מספר הגירויים שמעוררים את הדחף לאכילה בלתי נשלטת ועל ידי כך להפחית את מספר האירועים בהם אנו חייבים להפעיל את שרירי ההתנגדות שלנו לדחף האכילה. רצוי גם לעצב סביבה שתציע לנו חלופות בונות שיובילו לאכילה בריאה, מבוקרת ומספקת. למשל, לערוך קניות מזון בריא ברוח התוכנית, לפי רכיבי התפריט שלנו ולא להכניס הביתה "אויבים", מנה מותרת – רק מחוץ לבית.

אלו שינויים עליכם לערוך בסביבתכם?

האם ממתיק מלאכותי משפיע על צריכת מזון?

ממצאים מצטברים ממחקרים אפידמיולוגיים או מניסויים בחיות מראים כי ממתיקים מלאכותיים עלולים לעודד עלייה במשקל. בשימוש במודל חולדות נראה שנוצר שיבוש באפקטיביות של הקשר בין הטעם המתוק ובין הקלוריות הנספגות המלוות אותו. שיבוש כזה גורם חולדות להשיג לעצמן את הקלוריות החסרות משומנים או מפחמימות אחרות הלא מתוקות שבתזונה. 

מתכון השבוע - פשטידת פטריות יער 

8 מנות, 1 מנה = 1 מנת ירק + 1/2 מנת פחמימה

המצרכים

1 כוס פטריות יער מיובשות 

3 בצלים קצוצים גס 

4 תפוחי אדמה קלופים מגוררים גס 

1 גבעול סלרי אמריקני מגורר גס 

1 גביע אשל 

2 חלבונים מוקצפים קלות 

1 חלמון 

1/4 כפית פלפל שחור 

1/4 כפית מלח 

1/4 כפית אגוז מוסקט 

תרסיס שמן 

ההכנה

שורים את הפטריות המיובשות במים חמים ל-10 דקות, שוטפים ומסננים. מאדים בתרסיס שמן קלות את הבצל והפטריות. מוסיפים את תפוחי האדמה והסלרי ומאדים כ- 3 דקות נוספות, תוך בחישה. מוסיפים את יתר החומרים ובוחשים היטב. מעבירים לתבנית משומנת בתרסיס שמן ואופים כ-45 דקות בחום בינוני. 

בהצלחה!

חזרה לרשימה