ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 15

8.12.13-14.12.13

בניית מחויבות אישית

פריצת הדרך במחויבות האישית תמיד עוברת דרך משימות מעשיות או הסכמה לייצר חשיבה או פעולות חדשות. חשוב שנזהה את ה”קו”- אותו קו המפורסם המפריד בין להיות מחויב ולהיות קרבן. זה לא פשוט.  הקו וירטואלי המפריד בין המחויבות של אדם לעשייה ולתוצאות (“מעל הקו”) לבין תחושת ה”קורבנות” (“מתחת לקו”), הוא מתעתע בנו ללא הרף. כולנו היינו – ועוד נהיה – גם פה וגם פה, והחוכמה היא להישאר כמה שיותר למעלה ולא לרדת למטה. הרי כולנו בני- אדם ובתור שכאלה תמיד נעלה ונרד סביב הקו הזה. ואם נתבונן היטב נראה בעצמנו שהרגעים המספקים ביותר בחיינו הם כאשר אנו חשים “מעל הקו” הזה. שם המגרש האמיתי שלנו.

מתכון השבוע - דג מוקרם עם תפוחי אדמה 

4 מנות, 1 מנה = 1 מנת חלבון בשרי + 1/2 מנת פחמימה + 1 מנת חלבון חלבי

המצרכים

4 נתחי פילה דג, 1 כוס יין לבן, 4 כפות גבינה לבנה 5%, 1 כוס חלב דל שומן, 1/2 חבילת בצל ירוק, רוזמרין, טימין, פטרוזיליה קצוצה, מלח, פלפל, מיץ מלימון אחד, 2 תפוחי אדמה בינוניים, תרסיס שמן. 

ההכנה

קולפים את תפוחי האדמה, חוצים אותם באמצע לאורך ומבשלים אותם בסיר עם מים, מלח ומיץ לימון. חותכים כל פילה דג לשלוש חתיכות. מרססים תרסיס שמן בתבנית אפייה. קוצצים את הבצל הירוק ומפזרים אותו בתוך התבנית. מניחים את הדג על הבצל ויוצקים מעל את היין.מתבלים במלח ופלפל ואופים בתנור חם במשך 10 דקות. בינתיים מערבבים את הגבינה עם החלב, מתבלים במלח, פלפל, רוזמרין, טימין ופטרוזיליה, מוציאים את הדג מהתנור, מורחים על הדג את תערובת הגבינה ואופים 5 דקות נוספות. מגישים חם יחד עם תפוחי האדמה. ניתן לקשט בעלי נענע או פטרוזיליה. 

בהצלחה!

חזרה לרשימה