ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שיחת שבוע מספר 25

3.3.13-9.3.13

השבוע נדבר בקבוצות על: על שינוי, התמדה ומשקל גוף

התמודדות עם עודף משקל והשמנה היא נחלת הכלל. כמעט כל אדם שני סובל ממנה בדרגה זו או אחרת וניסה לפחות פעם אחת בחייו דיאטה. רובינו ניסינו הרבה יותר מאחת. מגפת ההשמנה לא נובעת רק מתזונה והרגלי פעילות לקויים, אלא גם מכך שלאוכל יש תפקיד בחיינו. בדרך כלל מדובר בתפקיד רגשי. ככל שתפקידו של האוכל בחיינו גדול יותר – כך נאכל יותר. לא כל האנשים שמנים מאותן סיבות. וכשם שהסיבות לעודף המשקל שונות, כך גם ההתייחסות שיש לנקוט כשבאים לסייע. על כך נדון בקבוצה.

מתכון השבוע:

פשטידת דלורית ותירס

5 מנות, 1 מנה = 2 מנות ירק + 1 מנת פחמימה

החומרים:

2 דלוריות גדולות (או 600 גרם דלעת), 1 שן שום כתושה, 1 בצל קצוץ, 2 עגבניות בשלות, 1 קופסת תירס קל, מלח, אגוז מוסקט, 1 ביצה, פפריקה מתוקה, תרסיס שמן.

ההכנה: מבשלים את הדלורית במיקרו או בישול בסיר עם מי מלח. מועכים את הדלעת למחית, מתבלים ומוסיפים ביצה. מערבבים.  במחבת טפלון מרססים תרסיס שמן ומאדים את הבצל והשום עד לצבע שקוף. מוסיפים את העגבניות חתוכות לקוביות קטנות ומתבלים במלח. כאשר העגבניות מבושלות מוסיפים את התירס ומערבבים. בתבנית אפייה מרססים תרסיס שמן ויוצקים מחצית ממחית הדלורית. מוסיפים את התירס ומכסים עם החצי השני של המחית. אופים בתנור בחום בינוני-נמוך במשך כחצי שעה.

חזרה לרשימה