ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

חשיבות השתייה

בתוכנית ההרזיה שלנו אנו ממליצים על שתייה מרובה,להלן ההסבר.

בתהליך של דיאטה חשוב להקפיד על שתייה מרובה!

בממוצע, אדם צריך לשתות שני ליטר ביום (מים, סודה, משקאות דיאטטיים, תה צמחים).

אדם בעל עודף משקל זקוק לכוס נוספת על כל 12 ק"ג עודפים במשקל.

הכמות ששותים צריכה לעלות כאשר מזג האוויר חם ויבש וכאשר עוסקים בפעילות גופנית.

כאשר הגוף מקבל את כמות המים לה הוא זקוק על מנת לתפקד כיאות, הנוזלים מאוזנים היטב בגוף. במצב כזה:

תפקוד הבלוטות בגוף משתפר.

אגירת הנוזלים פוחתת.

יותר שומן משמש כ"דלק".

צמא טבעי מופיע.

התיאבון יורד.

 

אם מפסיקים לשתות את הכמות הדרושה – נוזלי הגוף יוצאים מאיזון, אנו עלולים לחוות אגירת נוזלים, עליה במשקל בלתי מובנת ואובדן צמא. חזרה לשתייה מרובה תפתור את הבעיות הללו. יש להקפיד על שתיית משקאות ללא סוכר.

להלן נתונים אודות שתיית משקאות ממותקים והשמנה בקרב ילדים:

  • משקאות קלים גורמים להשמנה אצל ילדים
  • עלייה בצריכה של משקאות קלים ממותקים בסוכר היא גורם עיקרי לעלייה התלולה בהשמנת- יתר אצל ילדים בארה"ב.
  • שכיחות השמנת היתר בקרב ילדים אמריקאים הוכפלה בין שנת 1980 ל – 1994, וההערכה היא כי מספר גורמים סביבתיים וחברתיים הרלוונטיים להרגלי תזונה ולפעילות גופנית תורמים לבעיה. אחד הגורמים העיקריים לעלייה בשכיחות ההשמנה, אשר אליו לא ניתנת תשומת לב מספקת עד עתה, הוא צריכת משקאות קלים הממותקים בסוכר. 

במחקר זה נאספו נתונים אודות 548 ילדים בני 11 מארבעה בתי ספר שונים בארה"ב. החוקרים עקבו אחר הילדים במשך שנתיים בין 1995 ל – 1997, והעריכו את הקשר שבין צריכה של משקאות קלים להשמנה.

נמצא כי בכל עלייה במנה של משקה הממותק בסוכר שנצרך על ידי הילדים, הייתה עלייה של 60% באינדקס מסת הגוף (BMI – Body Mass Index) ובסיכון להשמנה. כל זאת לאחר התאמה של משתנים כגון סגנון חיים, הרגלי תזונה, משתנים דמוגרפים ומדידות כגון גובה, משקל.

מחצית מכל האמריקאים ורוב בני הנוער צורכים משקאות קלים כל יום. רוב המשקאות הללו ממותקים בסוכר ולא בממתיק מלאכותי. הנתונים מראים כי בין 1991 ל – 1995, צריכת המשקאות הקלים בקרב בני נוער עלתה מ – 195 מ"ל ל – 275 מ"ל, ומ – 345 מ"ל ל – 570 מ"ל ליום (כידוע, 1 כוס = 200 מ"ל).

ילדים השותים כל יום בממוצע 265 מ"ל או יותר של משקאות קלים, צורכים למעשה כ – 200 קלוריות אנרגיה יותר מאשר ילדים אשר אינם שותים משקאות קלים.    

השתייה חשובה, המשקה המומלץ ביותר הוא מים (ללא סוכר, ללא קלוריות) אך אם ילד אינו שותה כיוון שאינו אוהב מים יש לפנות לתה צמחים או למשקאות ממותקים בממתיק מלאכותי ולדלל אותם במים. השימוש בממתיקים מלאכותיים מותר לילדים והכמות היומית המותרת הינה פונקציה של משקל הגוף. על כל בקבוק משקה דיאטטי מצוינת לגבי כל ממתיק הכמות המותרת לפי משקל גוף.

 

עוד על עודף משקל בגיל ההתבגרות

 

חזרה לרשימה