ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

לנקות את העורקים: המזונות הכי בריאים לכלי הדם שלכם

אם היה אפשר להכניס מברשת ניקוי לתוך העורקים שלנו, כדי שיישארו נקיים, בטח מישהו כבר היה ממציא אותה. בינתיים נאלץ להסתפק במזונות שיעשו את העבודה.

לו היה אפשר לצחצח את העורקים כל ערב לפני השינה, בדיוק כפי שאנחנו מצחצחים שיניים, מקצוע הקרדיולוגיה היה פושט את הרגל.

אך מכיוון שמירוק העורקים אינו אפשרי, הקרדיולוגים יישארו להציל אותנו בכל פעם שעורק זה או אחר ייסתם ואנו נאלץ להיעזר יותר במשחררי הסתימות הטבעיים שהמזון מציע לנו.

על מנת להבין במה מדובר, חשוב קודם כל לדייק במונחים ולהסביר, שרמת הכולסטרול הרע (LDL) אומנם מזיקה לנו, אבל רק בתנאי שהוא מתחמצן.

תהליך החמצון של הכולסטרול הרע הוא שלב ראשוני והכרחי לכך שהוא יתחיל תהליך של שקיעה בעורקים, שבסופו של דבר יגרום למה שמכונה "הסתיידות עורקים"

במילים אחרות, אדם יכול להסתובב עם רמת כולסטרול רע גבוהה בדמו ולא להיות בסיכון כלל, בתנאי שהתברך ברמת חמצון נמוכה.

וההפך, אפשר להיות בעל רמת כולסטרול רע נמוכה, אבל עם רמת חמצון גבוהה.

עם המידע הזה אין הרבה מה לעשות, שכן הרופא בקופת חולים ימשיך לבדוק לכם את רמת הכולסטרול ולא את כושר חמצונו (ולא כי הוא לא רוצה).

מה שכן אפשר, זה לא לקחת סיכון ולא להניח שאתם שייכים לקבוצה ברת המזל, אלא לנסות ולהוריד את רמת החמצון בדמכם ככל יכולתכם.

ועכשיו ל"איך":

באופן כללי פירות וירקות הם אלו הנלחמים בתהליכי החמצון. מצטיינים במיוחד הם:

ברוקולי – המכיל ויטמין E שמסייע במניעת היווצרות קרישי דם. עוד מכיל הברוקולי חומר בשם "לוטאין" שייחודו הוא צמצום פעילות מערכת החיסון בדופן העורקים ובכך עיכוב הצמדות הכולסטרול לדופן העורק.

בנוסף, הלוטאין מגן על רשתית העין ולכן תורם למניעת קטרקט.

ככל שהברוקולי יותר כהה, כך הוא מכיל יותר לוטאין.

בצל – מה שגורם לעין לדמוע, גורם ללב לעלוץ. החומר הפעיל של הבצל,זה האחראי על הריח והדמעות, מסייע בדילול הדם ובהעלאת הכולסטרול הטוב (HDL)

הבצל מכיל גם חומר שנקרא "קוורציטין" שהוא נוגד חמצון ובכך מעכב דלקת. עיכוב התהליך הדלקתי בדפנות העורקים מעכב בסופו של דבר את חסימת העורק.

אכילת בצל טרי נחשבת כתורמת גם להורדת לחץ הדם. יחד עם זאת היא נחשבת גם כתורמת לבידוד חברתי. על מנת להתגבר על זה, באה לעזרתנו הפטרוזילה, שאכילתה מנטרלת את ריח הבצל.

עגבניה – המכילה נוגד חמצון בשם "ליקופן" המקטין את חמצון הכולסטרול הרע. טוב לדעת, שיעילותו של הליקופן אינה מוגבלת רק לעגבנייה הטריה, נהפוך הוא, הוא נעשה יעיל יותר בעת בישול.

עובדה זו תשמח במיוחד את ילדינו חובבי הקטשופ.

רימון – הרימון מכיל נוגדי חמצון דומים לאלה הנמצאים ביין האדום ושייכים למשפחת הפלבונואידים. שתיית כוס וחצי מיץ רימונים נמצאה כיעילה בהפחתת ייצור כולסטרול וחמצונו. רימונים ניתן לשמור במקרר עד חצי שנה!!! רק שיעילות החומרים הפעילים יורדת בחלוף הזמן.

סלק – יחודו של הסלק הוא בחומר הנקרא "בטאין" שכישורו הוא סילוק חומצה אמינו הומציסטאין, חומצה הקשור במחלות לב. תכולת האשלגן והמגנזיום שבסלק מסייעת בהורדת לחץ הדם, מה שמסייע עוד בהגנה על העורקים ועל הלב. ובשביל שתהיינה שתי ציפורים במכה אחת, הסלק גם מסייע לטיפול בעצירות.

עכשיו רק צריך לראות איך כל החבורה העליזה הזו מתכנסת לסלט טעים אחד.

רעיונות...? 

חזרה לרשימה