ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה בעת חופשה עם הילדים

החופש כאן ולא עושה סימנים של נגמר. להפך, הקייטנות או-טו-טו נגמרות ואז החופש האמיתי מתחיל. ומה עם הדיאטה? גם היא תצא לחופשה?

חופשה היא הזמן בו אנו אוהבים להתפנק, ולא לספור קלוריות. הפיתויים רבים, הן עבורנו והן עבור הילדים, החל מממתקים וחטיפים, ועד לארוחות במלונות "הכל כלול". אולי זה לא הזמן לדיאטה קיצונית, אך כיצד בכל זאת נצליח להקפיד על תזונה נכונה? תזונה בריאה ומאוזנת צריכה להפוך לאורח חיים, להרגל טוב המופנם ונשמר הן בזמן העבודה או ה לימודים והן בזמן החופשה עם הילדים.

טיפים:

 כשמתחשק לכם משהו מתוק, קחו פרי. הציעו זאת גם לילדים, במקום חטיפים וממתקים. תמיד קחו אתכם פירות לדרך. פירות קפואים יכולים להיות גם תחליף לגלידה עבור הילדים.

 זכרו שכהורים, אתם מהווים דוגמה אישית עבור הילדים. אם את מעמיסה עוגות על הצלחת בחדר האוכל של המלון, ובמקביל את אומרת לילדים שאסור להם לאכול ממתקים, זה לא יעבוד.

 פעמים רבות אנחנו אוכלים מתוך שעמום. אוכל אינו תעסוקה, תפקידו להזין את גופינו. דאגו למצוא עיסוקים מעניינים עבורכם ועבור הילדים בזמן החופשה.

 הציבו גבולות ברורים וסבירים לילדים. למשל, מותר חטיף אחד ביום. זכרו שילדים אוהבים לבדוק גבולות, לא פחות משהם אוהבים את הממתקים עצמם. האתגר שלכם הוא להישאר עקביים.

 אוכל זה לא פרס. אל תבטיחו לילדים גלידה אם הם מתנהגים יפה. ולגביכם, אוכל זה לא תנחומים. גלידה לא באמת תפצה אותכם על אכזבות באהבה.

 נסו להמעיט בצריכת שומנים מהחי ופחמימות ריקות (קמח לבן). במקום זה, איכלו יותר ירקות, דגנים מלאים וקטניות. הדרך הבריאה ביותר לאכול קטניות היא להנביט אותם. תוכלו תמיד לקחת אתכם נבטים, מתאים לחופשות בטבע בהן אתם לא יכולים לבשל.

 למדו להיות קשובים לתחושות של רעב ושובע. פעמים רבות אנחנו ממשיכים לאכול גם אחרי שאנחנו כבר לא רעבים, רק בגלל שזה טעים לנו. מומלץ מדי פעם לעשות הפסקה ולתת לגוף להתחיל לעכל ואז לבדוק: האם אני עדיין רעב?

 איכלו לאט והקדישו זמן לכל ארוחה. נסו להימנע מלאכול במקומות של fast food. אפילו אם אתם מזמינים סלט, לאוכל יש שם אנרגיה אחרת, ואתם אוכלים אותו באנרגיה אחרת- פחות לאט וברוגע.

 אם יש לכם אפשרות לבחור באופציה של פיקניק, זה מאפשר לכם לתכנן מראש את הארוחה. כך לא תוכלו להתפתות למשהו משמין או לא בריא ברגע האחרון.

 חשבו עוד בטרם אתם יוצאים לחופשה: מה חשוב לכם השנה מבחינת דיאטה? - להגביל את צריכת הסוכר והקמח לבן, לאכול כמה שיותר אורגני, להימנע או להמעיט בצריכת מוצרים מהחי או מוצרים הכוללים חומרים משמרים וצבעי מאכל, ועוד. כמו כן, חשבו מה המוטיבציה העיקרית המניעה אותכם להקפיד על הדיאטה שבחרתם: לא לעלות במשקל, לשמור על הבריאות שלכם ושל הילדים, רצון לחיות אורח חיים ירוק ומוסרי יותר, ועוד. ברגע שאתם יודעתים בבהירות מה חשוב לכם, זה מה שיחזיק אותכם "ברגעים הקשים".

 מדי פעם, במהלך החופשה, ערכו הערכת מצב: עד כמה הצלחת םלשמור על המטרות שהצבתם לעצמכם לגבי התזונה? כפי ש מחשבון משכנתא יראה לכם בצורה בהירה מה מצב המשכנתא שלכם, כך גם לגבי התזונה, כדאי לדעת היכן אתם עומדים.

 מותר ואף רצוי ליהנות מאכול. שאלו את עצמכם: אלו דברים בריאים אתם אוהבים לאכול? בנוסף, אימצו את הכלל הבא: בריא= טעים. באמצעות מחשבה זו, תוכלו לשנות את הרגלי האכילה שלכם.

חופשה נעימה!!

חזרה לרשימה