ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

איך שומרים על המשקל בעת חופשה בחו"ל

נוסעים לחו"ל ודואגים לדיאטה? אתם בחברה טובה.

כל מי ששומר על המשקל במשך השנה חושש להתיר את הרסן, ולגלות שכל הקילוגרמים שירדו עולים בחזרה. חופשה היא זמן לעשות בו את מה שאנחנו רוצים, בלי הגבלות. הילדים נסעו ל סאמר סקול הכלב בפנסיון, ולכם יש את כל הפנאי שבעולם לכמה ימים לפחות. אחד הפינוקים העיקריים הוא אוכל טוב, בעיקר כשמגיעים לארץ שלא מכירים ורוצים ליהנות מכל המאכלים המיוחדים לה בלי לעשות חשבון.

אז איך בכל זאת אפשר ליהנות מחופשה, לאכול בכיף ולחזור בלי להעלות במשקל? אם תשמרו על כמה עקרונות, תראו שזה די קל.

ליהנות מהאוכל

קודם כל, הסירו דאגה מלבכם. האוכל הוא חלק מהחוויה של היכרות עם מקום, ואין שום סיבה להימנע ממנו. חופשה היא זמן מנוחה בעיקר לנפש, וזה כולל מנוחה מרגשות האשם שקשורים למשפחה, לעבודה, וגם ל דיאטה. לכן, תיהנו מכל מאכל חדש שאתם טועמים לראשונה ואל תחשבו על קלוריות.

על מה כן לחשוב:

• בחופשה יש זמן לאכול לאט ולהתענג על כל ביס, ככה תאכלו פחות באופן טבעי.

• שתו הרבה מים. אתם בפעילות רבה ופעמים רבות הרצון לאכול נובע מצמא.

• אל תוותרו על ארוחת בוקר מזינה ומשביעה.

להכיר את המקום דרך הרגליים

אחרי שהפסקנו לדאוג מה וכמה נאכל, נתפנה למה שאפשר לעשות כדי לאזן. דווקא חופשה היא הזדמנות מצוינת להפעיל את הגוף בלי תכנית אימון מסודרת. תחליטו שלכל מקום שאתם רוצים לבקר בו, תלכו ברגל. זה יכול להיות ברחובות העיר, באתר נופש על חוף ים, או בכפר קטן. זוהי הדרך המהנה ביותר לטייל בה, והיא מאפשרת להיתקל בדברים שלא תכננתם לראות.

לעשות שופינג

אם אתם לא בעניין של טיולים לאתרים מיוחדים, תשמחו לדעת שגם שופינג הוא בעצם פעילות גופנית בלתי מורגשת. אלה מביניכם שהכי מתרגשים מקנייה מוצלחת, ילכו שעות עד שימצאו את הפריט המושלם, בלי להניד עפעף.

לשלב פעילות אתגרית בחופשה

כשאתם מתכננים מה לעשות באתר החופשה שלכם, קחו בחשבון לפחות יום אחד של פעילות אתגרית. אל תחשבו על זה כעל אימון כושר, אלא כעל פעילות כיפית ומשחררת שאף פעם אין לכם זמן להתנסות בה. האפשרויות הן רבות, הנה כמה דוגמאות:

שיט קיאקים– בכל מקום שבו יש נהר, בין אם זו עיר ובין אם זה חבל ארץ פסטורלי, תמצאו גם קיאקים להשכרה ומדריך שילווה אתכם. זו דרך נפלאה להכיר את המקום מזווית קצת אחרת. זה יכול להיות ראפטינג על נהר סוער, או שיט רומנטי על נהר שקט.

צלילה – אם בקרבת מקום יש אתר צלילה מסקרן, חופשה יכולה להיות הזדמנות לחוות גם את זה. אפשר לעשות זאת בליווי מדריך, גם אם אין לכם רישיון צלילה.

סנפלינג – גם לרדת מצוק זו דרך לראות את ארץ הנופש שלכם. רתמו את עצמכם וגלשו. גם אם לא עשיתם את זה מעולם.

איך חוזרים בלי עודף משקל?

לסיכום, הדרך הטובה ביותר לחזור מחופשה באותו משקל שהייתם לפניה, היא לא לחשוב על דיאטה. תאמצו את העיקרון של הליכה רגלית לכל מקום, תשלבו פעילות אתגרית בחופשה ותעשו שופינג יום שלם. בחשבון פשוט תראו שהוצאתם בחופשה הרבה יותר אנרגיה מאשר ביום יום, בין העבודה לבית. מה שנשאר הוא רק ליהנות. 

חופשה נעימה!

חזרה לרשימה