ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

"הנה בא הקיץ..."

הקיץ לא חייב להיות מחרב דיאטה. הערכות נכונה, הצטיידות מראש וקצת מחשבה בראשית המעשה ונגיע לנובמבר לא פחות רזים (ובוודאי יותר שזופים)

הקיץ כבר כאן וכמה ימי גשם תועים לא יבריחו אותו, לפחות עד נובמבר.  יחד איתו באה השמש הקופחת והלחות, כמובן. בשביל להתגבר עליהם סידרו לנו את הים,הבריכה והגלידות מה שלא מותיר לנו ברירה אלא להסתפק בבגד-ים, בבגדים קלים וחשופים ובהמון רצון להרגיש נוח ולהראות טוב.

השאלה היא האם ניתן להתמודד עם כל האתגרים הקיציים ולהצליח במשימה? אנחנו חושבים שכן, עם תכנון והיערכות מראש.

אז איך נערכים?

בראש ובראשונה – השתייה

שתייה מרובה תמיד חשובה ומומלצת לבריאות הגוף, ובוודאי גם להצלחה ב דיאטה ושמירת משקל. בקיץ על אחת כמה וכמה. אנו מאבדים בקיץ יותר נוזלים דרך הזיעה ולכן עלינו לשתות אף יותר מ- 10 כוסות ביום (מומלץ להגיעה ל- 12-15 כוסות ביום). ואל תטעו, גם במשרד הממוזג אתם מאבדים נוזלים, למרות שאתם לא מרגישים. הבעיה הגדולה היא אובדן תחושת הצמא, שתפקידה להתריע על מחסור במים בגופנו והעדרה מביא אותנו לכדי התייבשות שלא מדעת. אז מה הפיתרון? משמעת מים, אבל הפוכה לזו שהייתה פעם. הצטיידות בבקבוק של ליטר וחצי (תכף נראה של מה) למשך יום העבודה כבר מזכה אתכם בשש כוסות. והיום עוד לא נגמר.

אך מה יעשה מי שלא אוהב מים ובגלל זה אינו שותה?

כאן באים לעזרתנו המשקאות הדיאטטיים, אך גם בהם צריך לחשוד.

קיימים בשוק 2 סוגי משקאות הקרואים "דיאט":

1.  משקאות תוססים (קולה, זירו, קינלי, ספרייט,  UP - 7 ) בהם ממתיקים מלאכותיים כדוגמת אספרטיים, המכילים 1 קלוריה לכוס (200 מ"ל) וגם אם נשתה 10 כוסות נגיע לסה"כ 10 קלוריות. משקאות אלו מוגבלים בכמות בהתאם למכסת הממתיק המלאכותי המותרת (ובדרך כלל מדובר על כמות שתייה גדולה ביותר) לפי הרישום על גבי הבקבוק.

2.   משקאות מסוג "משקה קל דיאט" (בטעם פירות/נקטר) - היכולים להכיל גם עד 30 קלוריות לכוס (בשל הסוכר שבפרי). אם אנו מתכננים לשתות 10 כוסות מהמשקאות הללו אנו מגיעים בקלות ל- 300 קלוריות ביום, רק משתייה. האם זה משתלם לנו? האם לא כדאי לחסוך קלוריות אלו בשתייה ובמקומה לאכול מזונות משביעים ומזינים בעלי אותו ערך קלורי? (למשל: 2 פרוסות לחם רגיל + 2 כפות גבינה לבנה 5% + מנת ירק + מנת פרי).

ונעבור לפירות

פירות הקיץ הם רבים, מגוונים וקורצים לנו בצבעוניותם ועסיסותם. מותר, כמובן, אך בזהירות! זיכרו שבפרי יש אומנם הרבה מים אך גם לא מעט סוכר, ולכן כדאי לאכול מהם במידה.

בדרך כלל במשך היום מומלץ לאדם בריא לאכול לפחות 3 מנות פרי (אנשים עם סכרת או רמות גבוהות של טריגליצרידים צריכים להתייעץ עם דיאטנית בעניין זה).

להזכירכם, 1 מנת פרי = 1 תפוח עץ, 1 אגס, 1 אפרסק קטן, 2 משמישים בינוניים, ½ בננה, 10 דובדבנים טריים, 2 תמרים, 1 תאנה, 2 שזיפים, 1 נקטרינה, 1 כוס תותים, 1 כוס קוביות מלון, 12 ענבים.

אבטיח נתפס אצל רבים כמים בלבד, וזו טעות. יש בו אומנם אחוז גבוה של מים אך גם לא מעט סוכר. כוס קוביות אבטיח הנה מנת פרי ובד"כ כמות זו לא מספקת אותנו, כך שמי שלא עומד בפיתוי כדאי לו לא להתחיל עם זה כלל, וכך גם עם פירות נוספים המוגבלים מאוד בכמותם.

אגב מים, לא פעם אנו מוצאים את עצמנו אוכלים פרי עסיסי כדי להרטיב את הגרון, כשבעצם אנו צמאים ולא רעבים. אז כאשר יבש לכם בגרון נסו לשתות משהו לפני שאתם פונים לפירות. פירות איכלו בין הארוחות כארוחות ביניים.

לירקות

בחורף אנו ממליצים לאכול מרקי ירקות כדי למלא את בטנינו ולחמם את נשמתינו. בקיץ קצת קשה עם מרקים, אך לעומת זאת נישנוש של ירקות טריים וצוננים יכול בהחלט לעזור(גזר, מלפפון, פלפל, קולרבי, עגבניות שרי ועוד). כמו כן, מומלץ להכין מראש סלטים ולשמור במקרר למספר ימים ללא רוטב ותיבול, ובארוחות, לקחת מן הסלט ולתבל לפי הטעם. מומלץ לעשות זאת עם כל הירקות פרט לאילו שאינם שומרים על טעם ומרקם פריך כשהם חתוכים מראש כגון: עגבנייה ומלפפון. את ירקות אלה ניתן להוסיף ממש לפני האכילה. סלטים כגון כרוב, גזר, סלק, שעועית ירוקה/צהובה מבושלת, כרובית, קישואים, צנון ועוד, יכולים לעמוד במקרר ולשמור על טעמם הטוב.

ולגלידות, איך לא?

בשנים האחרונות יצאו לשוק גלידות וארטיקים דלי קלוריות מחברות שונות ובטעמים שונים. המלצה אחת בפינו: העדיפו את השלגון על המקל או הגלידה בגביע על פני גלידה באריזה משפחתית. כך יש מנה מוגדרת שמתחילה ונגמרת ולא נדרשים מאתנו מאמצים להפסיק "ליישר" את הגלידה בקופסא. ולהזכירכם, גלידה "קלה" אינה גלידה "דיאט". גלידה "דיאט" מכילה 0% שומן ולא מכילה סוכר. גלידה "קלה" מכילה 0% שומן אך מכילה סוכר.

ואחרונה חביבה- הפעילות הגופנית

שהינה חלק בלתי נפרד משמירת משקל, תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

כמובן שמומלץ ביותר ללכת ברגל ובקיץ אפשר לעשות זאת בשעות הבוקר המוקדמות (למשכימי קום) כשעדיין לא חם או בשעות הערב הקרירות.

כמו כן, המלצה חמה לפעילות אירובית במים - פעילות אפקטיבית לירידה במשקל ללא הזעה ובכיף.

 

 

ניפגש אחרי החגים....

 

חזרה לרשימה