ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

הרזיה בעיני הרפואה הסינית

על הטיפול בהשמנה בעיני הרפואה הסינית.

בין אם אתם מטיילים בעולם או נמצאים ב לימודים בחו"ל, קשה שלא לראות כי משנה לשנה עולה מספרם של האנשים עם בעיות השמנה. 40-55 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי סובלים מעודף משקל, ואין פלא שבעית עודף המשקל נחשבת למגיפה עם סכנה אמיתית לבריאות הציבור. רבים פונים אל הרפואה הסינית שצברה חסידים רבים בעולם כדי למצוא מענה לקילוגרמים המיותרים שצברו.

הטחול עושה חשק לאכול

הרפואה הסינית מתחלקת לענפים שונים, כמו דיקור סיני במחטים, אוריקולותרפיה המתייחסת בעיקר לדיקור באוזן, צמחי מרפא סיניים ותזונה סינית. כל אחד מענפים אלה יכול לתרום לטיפול בעודף משקל, כאשר הנפוץ והאפקטיבי מכולם הוא הדיקור באוזן.

אולם לפני הטיפול עובר המטופל אבחון מעמיק כדי לאתר את הבעיה אשר גרמה להשמנה:

יציאות סדירות - אם יש עצירות, מטפלים בה בראש ובראשונה.

תקינות בלוטת התריס- מחלות בלוטת התריס קשורות לחילוף החומרים בגוף ואם הבלוטה לא מאוזנת יש לטפל בה על מנת להוריד משקל.

תיאבון מופרז-  מראה ברפואה הסינית על חום בקיבה ולכן יש לטפל בה על מנת להפחית את החום והתיאבון.

בצקות- יש לבדוק את הכליות ולחזק אותן בדיקור או בחימום.

תאווה למתוק - מראה על פגיעה בטחול ולכך יש נקודת דיקור מיוחדת.

על פי הרפואה הסינית האיבר האחראי על מערכת העיכול הוא הטחול הלוקח את המזון מהקיבה והופך אותו לצ´י – אנרגיה שהגוף זקוק לה.

אם הטחול חזק הוא יפיק מקסימום אנרגיה מהאוכל ואם הטחול חלש ולא יפיק את כל האנרגיה מהמזון, ייהפך העודף לחומר לוואי שברפואה הסינית נקרא ליחה, והוא בעצם השומן.

דיקור באוזןבאוזן קיימת התמונה המלאה של גוף המטופל וקיימות נקודות ספציפיות לדיקור אשר יכולות לצמצם את הצורך באכילה. בסוף הטיפול מושארות מחטים זעירות באוזן מכוסות בפלסטרים קטנים כדי להעצים את אפקט הטיפול. המחטים באוזן גורמות לתחושת שובע כבר אחרי אכילת כמות קטנה. בתחילה מוחדרת המחט לאפרכסת אוזן שמאל. לאחר שבועיים מוציאים את המחט ומחדירים מחט חדשה לאוזן ימין לתקופה של שבועיים נוספים. בינתיים הנקודה הפעילה שאחראית על הפחתת התיאבון באוזן שמאל נרגעת. לאחר מכן מוציאים את המחט מאוזן ימין ומחדירים מחט חדשה לאוזן שמאל. בתקופה זו אין שום הגבלה על רחצה, שחייה ופעילות גופנית.

 

לאחר הטיפול

בחמשת הימים הראשונים לאחר הדיקור אין לאכול כל דבר חמוץ ולוותר על עגבניות. בתקופה זו יש לאכול מוצרים שינטרלו את חומציות הקיבה ויפעילו את המחט באוזן. מטופל שסובל מחומציות יתר בקיבה אמור להרגיש את פעילות המחט רק כעבור 5 ימים. יש לזכור כי המחטים הן רק כלי עזר להפחתת התיאבון וירידה במשקל תלויה בהרגלי אכילה בריאים ובצוע פעילות גופנית, ולכן יש לבצע הליכות, שחייה, ריצה, התעמלות ועוד. התזונה בתקופה זו צריכה להיות מאוזנת ללא דיאטה "כסאח" שתחליש יותר את האיברים הפנימיים ותגרום לעלייה נוספת במשקל.

במקרים של מצבורי שומן עקשניים ניתן להשתמש באלקטרו אקופונקטורה – מחטים המחוברות למתח חשמלי.

חשוב לזכור שכדאי תמיד לפנות למטפלים שלמדו בבתי ספר מוכרים או קיבלו הסמכה לאחר לימודים בחול, ועדיף תמיד לקבל המלצות לפני בחירת המטפל.

 

 

חזרה לרשימה