ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

הקבלה

קבלה ואהבה עצמית לכבוד יום האהבה.

יום האהבה חל מחר. אתם יודעים, היום הזה על שמו של ולנטיין הקדוש הנוצרי, שבזכותו הקניונים מלאים בלבבות ורודים, דובוני פרווה ושוקולדים בנייר צלופן. היום הזה שעושה חם בלב לכל זוגות האוהבים ומרה שחורה לבודדים. היום הזה שבו אנו מצווים לחגוג את האהבה.

אז אני אומרת, למה לא לתפוס טרמפ על הכוונה היפה ולחגוג קצת אהבה לעצמנו? הרי לא בכל יום נרשה לעצמנו חגיגה שכזו. אחרי הכל, כולנו חונכנו שלאהוב את עצמנו זה לא מנומס ולא צנוע. אממה? מי שלא אוהב ולא מקבל את עצמו, נשאר אולי צנוע ומנומס, אבל גם מאד מאד אומלל.

אז מה צריך לקבל האדם הסובל מעודף משקל, על מנת שיוכל לאהוב ולקבל את עצמו?

מהרגע שנכנסים לדיאטה קלאב, המילה "קבלה" מקבלת משמעות מיוחדת. ראשית, המילה "קבלה" הופכת לגישה קבועה. גישה שמטרתה לסייע להתמיד בעשיית התוכנית, לשנות תפישות וללמוד – מעל לכל – לחיות כאנשים שמנים משוקמים. מהות הקבלה היא, שהשמנה היא בעיה כרונית.יש אומרים אף מחלה. ניתן לשלוט בה, אך לא אפשרי להעלים אותה. אצל הרבה מאד מהסובלים ממנה היא קיימת כבר הרבה שנים ויש מי שלא מכירים עצמם בכלל בלעדיה.

כחלק מהקבלה הזו צריך לקבל את העובדה, שהרבה יותר קשה ללמוד להתמודד עם תזונה נכונה לבד. הקבלה הזו מאפשרת מוכנות להשתמש בקבוצת התמיכה כדרך חיים. מי שמבין את זה ומקבל את זה, יכול לפרגן לעצמו ביתר קלות קבוצת הרזיה, ולו לשימור הירידה במשקל, למשך כל חייו.

כאשר מתחילים לרדת במשקל ולשנות הרגלים, צריך לקבל שמדובר בתהליך ממושך ואיטי ודרוש זמן כדי להפנים את צורת החיים החדשה. מי שמקבל את זה, נעשה סבלני ונינוח יותר, אינו מתרגז מכל עליה במשקל ולא מאוכזב משבועות פחות מוצלחים.

כאשר מגיעים למשקל הרצוי, צריך לקבל שנחוץ להמשיך ולבוא לקבוצה, היות ורק כך ניתן לשמור על ההישגים לאורך זמן. בשלב השמירה לומדים גם לקבל את מה שלא ניתן לשנות בגופינו ולומדים לאהוב אותו בצורתו החדשה. מי שיקבל את זה, יפסיק להלחם בבטן העגלגלה או במכנסיים שלא יורדים ממידה 42 ויתחיל ליהנות ממה שהטבע נתן.

בשלב השמירה נכנסים לרמת נוספת של קבלה ומתחילים לקבל תכונות אופי נוספות. בודקים מה באופי ובהתנהגות גרם להשמנה ומעריכים את השינויים שכן ניתן לעשות, על מנת שההרגלים החדשים יישמרו. חשוב להעמיק בשינויים אלה כדי שלא יחזרו ההרגלים הישנים.

כחלק מהתהליך לומדים גם לקבל את האחרים כפי שהם, עם אישיותם ועם הזכות שלהם שלא להסכים איתנו. ייתכן ובני משפחה ואנשים אחרים שסובלים מהשמנה יחפשו קירבה כאשר יראו את הירידה במשקל ויראו בהישגים מקור להשראה. מצד שני, יהיו כאלה שיבחרו להמשיך להיות שמנים, ויש לקבל את הבחירה שלהם.

חג אהבה שמח לכולם!

חזרה לרשימה