ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

שנה חדשה בפתח

השנה החדשה עדיין בחיתולים ואנחנו מלאי החלטות וכוונות להתחיל דיאטה. שוב. והפעם להצליח. כמובן. מה קורה לנו בתפר שבין השנים ומה לעשות על מנת שזה יחזיק מעמד?

בשבוע שעבר הופיעה כתבה ב ynet, במדור של קריירה, שלקראת ראש השנה האזרחית ולקראת ראש השנה היהודי יש עליה בביקוש משרות של דיאטניות. מפתיע? לא ממש. נקודות ציון ותאריכים בלוח השנה, כמו ימי הולדת, תחילת שנה, ימי נישואים ואפילו תחילת השבוע (ביום ראשון מתחילים דיאטה – מוכר?) הם חלונות הזדמנות לפרצי מוטיבציה. ככל שהתאריך יותר משמעותי – המוטיבציה לשינוי תהיה יותר גדולה. מכיוון שדיאטה היא שינוי בהרגלי האכילה, ולא פחות מזה בהרגלי החיים, הרי שהביקוש לה סביב ימים אלה רק מתגבר.

למה זה קורה לנו?

תאריכים המציינים סיום או תחילת תקופה (גיל, שנה, פרישה לגמלאות...) מזמנים אצלנו ספירת מלאי; אנחנו נוטים לבדוק עם עצמנו מה השגנו עד כה ומה ברצוננו להשיג מכאן ואילך. האם אנחנו שבעי רצון ממצבינו או שהיינו רוצים לשפר. ספירות מלאי מיוחדות יש סביב גילאים שנחשבים משמעותיים במיוחד עבורנו, למשל גיל  40, וסביב אירועים מיוחדים כמו עזיבת הילדים את הבית.

אנחנו נוטים סביב תאריכים אלה לקבל החלטות חדשות ולהציב יעדים. ההתחלה של עשור חדש או שנה חדשה מעוררת בנו התרגשות ותקווה האופיניים להתחלות. הסמליות של התחלה, על האופטימיות והחדשנות שבה נדבקים גם בנו.

תאריכים אלו מזכירים לנו גם את הזמניות שלנו בעולם. הם מזכירים לנו שהזמן חולף ולא ניתן לדחות את החלטותינו לעד. הם מזכירים לנו שאין זמן יותר מתאים מעכשיו ושה"אחר-כך" לא ודאי. הם מקשים עלינו להמשיך ולהדחיק את המטרות והיעדים שאנחנו מבקשים להשיג לעצמנו ומאלצים אותנו להתמודד איתם.

השילוב הזה של ספירת המלאי והאופטימיות של התחלה חדשה, הם הם שמעלים את הביקוש למשרות של דיאטניות והם אלו שגורמים לכם להבטיח ולהתחייב על דיאטות חדשות כל יום ראשון וכל שנה חדשה.

אלא שהשילוב הזה בפני עצמו אינו מגיע עד יום שני (או עד השני בינואר), אם לא עומדת מאחוריו מוטיבציה מוצקה והבנה אמיתית של מהות השינוי ומה נדרש עבור שיתרחש. זו הסיבה שדיאטות מתחילות כל יום ראשון בבוקר ומסתיימות עוד לפני הערב. התלהבות וחדשנות אינן מספיקות לשימור הרגלי אכילה והרגלי חיים חדשים. המחויבות הנדרשת לפעילות גופנית, תזונה נכונה והגבלת קלוריות ולתכנון וארגון ארוחות אינה מלהיבה כל כך עם חלוף הזמן ואז מה? אז צריך לעבוד קשה כדי לשמר את המוטיבציה, את הסיבות העמוקות בגללן החלטנו להתחיל עם הדיאטה. עלינו להזכיר לעצמנו כל הזמן ממה ועד כמה סבלנו לפני שקיבלנו את ההחלטה לערוך שינוי. עלינו להמשיך ולדמיין כמה טוב יהיה לנו אחרי שנגיע למטרה. אם נזניח – המוטיבציה תיעלב והנסיגה להרגלים הקודמים תהיה מהירה.

לעומת זאת, רשימת המלאי שנערוך לקראת השנה החדשה יכולה לשמש לנו לעזר רב בהמשך הדרך, כשהמוטיבציה נחלשת. הרשימה הזו תכיל את כל המטרות שלנו לשנה הבאה. היא תכיל את כל אותם דברים שאנו מאמינים שישפרו את איכות חיינו: שיפור בבריאות, במראה, בביטחון העצמי, בקשרים הבינאישיים – כל אחד ומה שהירידה במשקל תשיג עבורו. הצצה קבועה ברשימה הזו יכולה לעזור בשימור במוטיבציה.

אז מה מופיע ברשימה שלכם?

חזרה לרשימה