ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מלכה ציפור

אני מחשיבה את היום שהגעתי לקבוצה כיום ההולדת השני שלי

פורסם בתאריך: 14-05-2009

לדיאטהקלאב הגעתי עם חברה שהתקשרה והציעה לי לנסות "עוד דיאטה" אחת משלל דיאטות קודמות שניסיתי. התנגדתי כי חשבתי שאין תקווה יותר, ואני כבר שבעה מהדיאטות הללו. מאחר והיה זה סמוך לראש השנה, אף הצעתי שנלך לאחר החגים אך חברתי התעקשה ולבסוף הסכמתי ומאז אני מחשיבה את ה- 8/8/99 כיום הולדת נוסף.

שמי מלכה ציפור ואני בת 61. לדיאטהקלאב בגעתי לפני כשבע וחצי שנים במשקל של 102 ק"ג. סבלתי מפריצת דיסק חמורה, קשיים בהליכה, בישיבה, סבלתי מסוכרים, שומנים בדם וכאבי ראש שגרתיים. והייאוש היה רב על כך שחשבתי שאין פתרון לבעייתי.

בדיאטות הקודמות פגשתי מנחים שונים שירדו ק"ג אחדים. לעומת זאת, אחת הסיבות שגרמו לי להישאר הייתה המנחה שלי  שכבר במפגש הראשון סיפרה שירדה במשקל הרבה יותר ממה שיכולתי לדמיין ועד היום היא שומרת על המשקל... ואם היא יכולה, כנראה שגם אני.

מפגש אחד לשבוע לימד אותי את רזי התוכנית ונדהמתי כמה אוכל צריך לאכול כדי לרדת במשקל. נוסחה זו הייתה קשה להבנה מבחינתי. אבל החלטתי להיצמד לתוכנית ולא לחרוג ממנה. תוך שנה ושלושה חודשים הגעתי למשקל הרצוי ולמעשה ירדתי 42 ק"ג ועד היום 6 שנים לאחר מכן אני בשמירה ובאותו המשקל!!!

בכל יום אני מאושרת להסתכל במראה ולראות אדם יפה, לבוש טוב, במידות סבירות ולא להתבייש להופיע בין אנשים. וכמו כן, מצב בריאותי השתפר ללא היכר: אין כאבים, וכל תוצאות הבדיקות תקינות לחלוטין.

פעמים רבות שמעתי מנשים מבוגרות, בגיל המעבר מתקשות לרדת במשקל בשל השינויים ההורמונאליים והפיסיולוגיים שהן חוות. ובכן, עובדה קיימת לכך שכוח הרצון, ההתמדה והעיקשות הם המכריעים.

שינוי הרגלים - אוכל – דיאטהקלאב לימדה אותי הרגלי אכילה נכונים. אין כאן מקום לדיאטות בזק שמרתיעות אותי עד היום. זוהי תוכנית לאורח חיים נכון ומאוזן. היום אני יודעת שיש לי את חופש הבחירה להחליט מה ייכנס לגופי ומה לא בריא לי. למדתי לוותר על הנאה רגעית (למרות שיש כאלה) מתוך הבנה שהפרסים שיבואו אחר כך יהיו גדולים יותר (בחנות הבגדים, במחמאות...). למדתי לאוכל בצורה שונה, לפנק את עצמי במזון בריא,מגוון, שנראה טוב לעין ולחיך, בלי ייסורים ובידיעה שזה הדבר הנכון לי. למדתי לאכול במתינות, במנות קטנות ולקחת את הזמן בארוחות, לעומת העבר שכל מזון שנקרה בדרכי בלעתי ללא הבחנה. התוכנית מבוססת על תכנון מראש. עד היום, למרות שאני מכירה את התוכנית בעל פה, אני מכינה את הארוחות של היום למחרת – ערב קודם, על מנת למנוע "הפתעות" ומלכודות.

יש חריגות - כולנו בני אדם, ולכל אחד יש מעידות. לא ניתן לבצעה את התוכנית במלואה לכל החיים. יחד עם זאת, היום אני יודעת שגם אם חרגתי, זה לא יהיה בכמויות של פעם ומיד אני חוזרת לתוכנית הרשומה ללא "פיצויים" והמשך הנפילה, מתוך מחשבה שאני למשקל הקודם ולדפוסים הקודמים לא מוכנה לחזור!!!

ספורט – כחלק מהתוכנית שילבתי את הספורט, דבר שלא עשיתי מעולם וחשבתי שיהיה הקושי הקשה ביותר בדיאטה. לאחר התנסות ראשונה הבנתי שאין הנאה יותר צרופה מלצאת להליכה, על חוף הים, לראות אנשים, להיראות טוב מולם ולהקציב לעצמי זמן איכות. עם הזמן נרשמתי לחוג עיצוב גוף ואירובי והבנתי שאין אפשרות לרדת במשקל ולהמשיך לשמור עליו ללא העיסוק בספורט. 

קבוצת תמיכה – רבים מהאנשים נרתעים מקבוצת תמיכה, ואילו אני מצאתי שיש לה חלק חשוב מאוד בשינוי שעברתי. בלעדי הקבוצה לא יכולתי לשמור על המשקל. דיאטות רבות עברתי, עם קבוצות, דיאטניות אישיות, ללא הצלחה. הצלחתי לרדת אך לא הצלחתי לשמור על המשקל. והאכזבה הייתה רבה. הקבוצה בדיאטהקלאב מונחית על ידי מנחה מנוסה, שחוותה את התוכנית על בשרה ומעניקה לי כוחות רבי להתמודד ולקחת ממנה דוגמא. כיום יש לי מחויבות כלפי הקבוצה, המסרים שאני מעבירה, הדוגמה להצלחה, והשינוי ההתנהגותי שעברתי כלפי הסביבה שלי (בבית, בעבודה, עם החברים).

המשפחה והחברים – נוכחתי לדעת שתמיכת המשפחה מאוד מהותית בתהליך. החיזוקים, המחמאות, והסיוע עזרו לי להתגבר על הרגעים הקשים (שקיימים עד היום). בעבודה עודדו אותי למרות שלא כולם האמינו שאשרוד כל כך הרבה זמן.

לסיום: אני אסירת תודה על קיומה של תוכנית "דיאטהקלאב", לעדינה המנחה הנהדרת שלי, שמחזקת אותי לאורך כל הדרך ועל ההבנה שמתנה מסוג זה, ניתן גם לאבד ללא התמדה, עיקשות וכוח רצון.

 

 

חזרה לרשימה