ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

החופשה שלא נגמרת

החופשה הזו לא נגמרת. היא התחילה אי שם בשלהי יוני והנה אנחנו כבר באמצע ספטמבר ועוד עשרה ימי חג צפופים לפנינו.מה חדש?

החופשה הזו לא נגמרת. היא התחילה אי שם בשלהי יוני והנה אנחנו כבר באמצע ספטמבר ועוד עשרה ימי חג צפופים לפנינו. יש הרואים בזה ברכה. אלו הם ודאי נטולי הילדים ונטולי המשקל. לאלו בעלי הילדים ובעלי המשקל זו בעיה של ממש. אינספור נכתב ודובר על פיתרונות תעסוקה ובילוי לימי החופשה הבלתי נגמרים. לא פחות נכתב על טיפים ופתרונות לימי האכילה הבלתי נגמרת ומה השתנה? בכל "אחרי החגים" אנחנו מוצאים עצמנו מותשים ומרוקני כיס ולחילופין מדושנים עם עוד 3-4 ק"ג ואז מתחילים דיאטה.

ומה יש לי לחדש לכם? מי אמר שיש? ממתי חידושים והמצאות חדשות לבקרים מנעו את השמנת "אחרי החגים" האחרונה? הם רק מסיחים את הדעת מהעיקר, העיקר הישן והטוב.

תכננו את ארוחותיכם מראש ואל תתפתו לאכילה ספונטנית. תפריט של 6 ארוחות ביום ימנע מכם רעב ואפשרי בכל חופשה. אל תספרו לעצמכם סיפורים בסגנון: "אני לא בבית, אני מתארח, אין לי את האוכל שלי ואני נאלץ לאכול מה שמגישים לי". גישה תבוסתנית וחסרת אונים לא מקדמת אתכם בלקיחת שליטה ואחריות ומחלישה. כשהכוח לשנות נמצא אצל המארחים שלכם או אצל בעל הצימר, אין סיכוי שזה יקרה. אם מדובר בחברים או במשפחה קרובים, אפשר בהחלט לברר מה בתפריט, לבקש שיהיה גם אוכל בשבילכם ומותר בהחלט להביא איתכם במידה והאוכל המוגש לא מתאים. למרות שבינינו, ברב המקרים חוסר התאמת האוכל הוא בכלל לא הבעיה. ברב המקרים, יש את מה שמתאים לתכנית האכילה שלכם, אבל הבעיה היא שיש גם הרבה מעבר והפיתוי להחליף חזק ומבלבל.  מה עושים? מגיעים לא מאד רעבים (כי בדיוק אכלתם את ארוחת הביניים), מרבים באכילת ירקות (נדיר בימינו שהם לא מוגשים כלל), אוכלים את מה שתכננתם מראש כבר בבית (אחרי שביררתם עם המארחת מה יוגש) ויושבים רחוק ככל שניתן ממה שעלול להסיט אתכם מהתוכנית.

המשיכו להדוף את סלסילות החג, שאריות ארוחת החג, העוגה של השכנה או כל פיתוי עתיר קלוריות שכניסתו לביתכם עלולה לחבל בתכנית האכילה שלכם. גייסו את הבנת בני הבית ותמיכתם: ההצלחה, תחושת הסיפוק והשמחה שלכם הם מרכיב מרכזי גם באושר שלהם. לא מגיעה לכם פחות תמיכה ועזרה בימי החופשות האלה, אולי דווקא ההפך. תתפלאו לגלות, שהמחשבה בסגנון "בני הבית לא צריכים לסבול בגלל שאני בדיאטה" היא בדרך כלל מחשבה שלכם בלבד. כל בני הבית מרוויחים כשאתם מקפידים על תזונה נכונה.

אל תוותרו על פעילות גופנית. זה שהמתנ"ס סגור בחול המועד לא אומר שנשללה מכם הזכות להפעיל את גופכם. נצלו את ימי החופשה לטיולים רגליים או טיולי אופניים. אין הרבה הזדמנויות בשגרת היום יום לבילויים שכאלה.

אל תפסיקו להשתתף ב קבוצת הרזיה ואל תדחו את התורים אצל דיאטנית. סיפורים בנוסח "אני אתחיל אחרי החגים" הינם סיפורים משתיקי מצפון, שבסופו של דבר עולים לכם ביוקר. הפסיקו לשקר לעצמכם. הרי אחרי כל "אחרי החג" מגיע גם ה"לפני החג" הבא. מה תעשו אז?

תהנו. מצאו את ההנאות שבחופשה מעבר לארוחות החג, מסעדות ומנגלים בחיק הטבע. מי יודע, אולי תגלו עולם חדש...

דנה אברמוביץ - דיאטנית ראשית

חזרה לרשימה