ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מה שאנשים חושבים

אם היה כזה ספר (ואולי בעצם כבר יש?) על האמונות התפלות שיש לאנשים לגבי דיאטה, תזונה ובריאות, בטח המאחורה שלו היה נראה כך:

מכל המשפטים שמתחילים ב"אבל סיפרו לי ש..", "אבל קראתי ש..." אבל אמרו לי ש...אבל..." ועוד כמה שאני בטח לא זוכרת עם אבל... בהתחלה אפשר לכתוב את אנציקלופדית ה"אמונות התפלות של אנשים על דיאטה, תזונה ובריאות". והיא תהיה עבת כרס, תאמינו לי. אבל רק בשביל הטעימות, הנה דגימה קטנה:

"אבל אמרו לי, שלחם משמין, איך את נותנת לי לחם לארוחת בוקר?".

צודק, באמת משמין. גם מלפפון, דרך אגב. אומנם פרוסת לחם משמינה פי 7 ממלפפון, אבל תאכל 7 מלפפונים ותשמין כמו שתאכל פרוסת לחם. אז אולי לא תאכל בכלל? ככה בטוח לא תשמין, אבל מצד שני, גם בטוח לא תחיה, אז אולי זה פיתרון לא כל כך טוב....

"אבל קראתי שממתיקים מלאכותיים זה מסרטן, למה את מרשה לבת שלי לשתות דאיט קולה, עדיף ויטמינצי'ק, לא?"

לא. במיוחד אם אתם רואים גם מי יושבת לצד שואלת השאלה. אז דמיינו לכם איך נראית ילדה בת 12 ששוקלת 101 קילו. טוב, זה באמת מיקרה קצה, אבל גם אצל ילדה בת 15 ששוקלת 80 ק"ג יכול להיות מונח כבד שומני שלא היה מבייש אף מנת פואה גרה, יכולה להיות התחלה של סכרת ועורקים שכבר ידעו ימים טובים יותר. ואם היה לכם ספק, אז שלושת אלו באמת הורגים. חד משמעית הורגים. אז אם שתיית דאיט קולה, שמאושר חזור ואשר על ידי ה FDA , תקל על האומללה עם המטען החורג, ובאופן עקיף תציל את חייה, אז מה השאלה בכלל?

"אבל הוא משמין כי הוא אוכל את ארוחת הערב שלו נורא מאוחר, תשאלי אותו"

אין צורך, הספיק לי לשמוע מה הוא אוכל בבוקר, כדי להבין למה הוא משמין. אם הוא היה אוכל רק את מה שהוא אוכל מאוחר בערב, כל ערב, רק בערב, לא היינו מנהלים את השיחה הזו בכלל. ולמען הסר ספק, לחם קל מרוח בגבינה עם סלט בלילה לא משמין, קרואסון – כן.

"אבל אמרו לי, שאם יש לי סכרת אני צריך להפסיק לאוכל לחם, תפוחי אדמה, פסטה, פירות..."

חס ושלום. אם יש לך סכרת, אתה צריך להפסיק לאכול הרבה לחם, פסטה, פירות... ובאופן כללי אתה הצריך להפסיק לאכול הרבה. נקודה. אבל חייב להתחיל לאכול תזונה נכונה ומגוונת, מכל קבוצות המזון ולפזר את הפחמימות על פני היום, לעשות פעילות גופנית וכמובן לרדת במשקל.

 "אבל יש כאן המון אוכל! אני בחיים לא ארזה ככה"

זה המון כתוב, זה לא המון אוכל. תראה, למשל את ההבדל בין משולש פיצה לבין סלט ירקות שעשוי ממלפפון, עגבניה, ½ פלפל כתום, כף גרעיני חמניה, וכף שמן זית. רואה? 10 מילים לטובת הסלט ו 200 קלוריות לטובת הפיצה. מה הסיכוי שאחרי משולש פיצה אחד יתחסל גם השני? ומה הסיכוי שאחרי הסלט יחתך ויתחסל עוד אחד כמוהו? הפיצה לוקחת בזחילה ועדיין יישאר עוד מקום. לסלט.

"אבל אני עם נעליים ובגדים, תורידי לפחות קילו וחצי"

עוד לא פגשתי את מי, שהוריד נעליים לפני השקילה ואיתן ירדה גם הבטן. המשקל שלנו מורכב ממים, שומן שרירים, עצמות, נעליים ובגדים. כמו שאתה לא מתפרק מעצמותיך לפני השקילה, כך אין צורך להתפשט מבגדיך. הרי אם ירדת 2 קילו בחודש האחרון, תישאר 2 קילו פחות גם בבגדיך.

"אבל עוגות זה משמין, לא?"

בטח משמין. ראה תשובתי על הלחם. אז איך זה שיש אנשים רזים? מה, אנשים רזים לא אוכלים עוגות? עוגות משמינות רק את מי שבא להן? הרבה עוגות זה משמין. עוגות משמינות רק את מי שאוכל מהן הרבה וכשהן נאלצות להתחרות עם גלידות, שוקולד ופיצוחים, הן משמינות במיוחד. אז עשה להן טובה, אל תקשה עליהן...

 

דנה אברמוביץ - דיאטנית ראשית חברת דיאטהקלאב

 

 

חזרה לרשימה