ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

אכילה נכונה במקום העבודה

דיאטה במקום העבודה, בסביבת העבודה שלנו, היא אתגר גדול למנסים לרזות. שפע מסעדות זמינות, ציון ארועים באמצעות טקסי אכילה ושינויים פתאומיים בסדר היום כולם מקשים על התחייבות לתכנית אכילה. אז איך בכל זאת?

עידן השפע בו אנחנו חיים מציב בפנינו פיתויים תזונתיים רבים, זמינים וקרובים, חלקם לא בריאים אך מאוד טעימים. בעיקר התפתח העניין סביב מקומות עבודה מוכרזים, כמו אזורי תעשייה והייטק, בהם קיימת אוכלוסיה קבועה, הנמצאת באזור במשך רב שעות היום ולא תמיד מקבלת הזנה ממקום העבודה אלא באמצעות מסעדות מומלצות. התוצאה היא צורך נרחב לקניית מזון בחוץ. הפיתוי, הזמינות וחוק העדר הגורם לנו לרצות להתנהג "כמו כולם" מאלצים אותנו לפתח דרכי התמודדות שלא קיימות באכילה הביתית שלנו. ההתמודדות הינה יום יומית, ולרוב היא בנינו לבין עצמנו.

המטרה העיקרית היא תזונה נכונה ושינוי אורח החיים. שינוי אורח חיים הוא משימה קשה, שוחקת ואף כואבת שמאלצת אותנו לפתח נחישות ועקביות. 

השחיקה היומיומית, הנגרמת מריטואליות בתפריט היומי ומהפיתויים בחדר הישיבות/בחדר האוכל/במסעדות שבקרבת מקום העבודה, היא אחד המכשולים הגדולים ביותר העומדים בפני אנשים עובדים המבקשים להרזות, ולכן אחד הכללים החשובים בדיאטה הוא תפריט אישי מגוון והתאמתו לסגנון החיים האישי. כך, יש בידנו את השליטה על המזון הנכנס לגופנו.  

כאשר אנחנו רוצים לאכול, חשוב שנאפיין את הצורך אותו אנו חשים, בין אם זהו צורך פיזיולוגי בסיסי המספק לגוף את רכיבי התזונה ההכרחיים, צורך חברתי או צורך פסיכולוגי – נפשי, ונתייחס אליו בהתאם.

חדר הישיבות יכול להוות מכשול בדרך לאורח חיים בריא, מאחר ופעמים רבות מגיעים כל מיני "כיבודים" בצורת ימי הולדת/קידום/פרידה, שמתאימים לנו בדיוק באותו הרגע לכוס הקפה/מצב הרוח/מידת הרעב. כשהצורך באותו ה"כיבוד" אינו פיזיולוגי קיומי , האתגר העומד בפנינו הוא להגיד: "לא!".

בחדר האוכל אנו יכולים לאכול ארוחת צהריים כל עוד האוכל מבושל ללא שימוש מוגזם בשמן. זו לא בושה לשאול האם העוף מטוגן או אפוי  וכו'. במידה והאוכל עתיר קלוריות, מומלץ להפוך את סדר הארוחות ולאכול בצהריים ארוחה קלה בסגנון ארוחת ערב ובבית לאכול את הארוחה החמה, או במידה ויש אמצעי חימום נאותים בעבודה, ניתן להביא אוכל מבושל מהבית.

הדרך לשינוי הרגלי האכילה מתחילה משינוי בתפיסת החשיבה. כמה פעמים אמרנו "ממחר דיאטה" או "אולי אם נוריד את פרוסת הלחם בערב נרד במשקל יותר מהר?", תפיסה זו חייבת להשתנות מכיוון שהיא אינה בריאה וכמובן שאינה מאפשרת שינוי באורח החיים והרזייה לאורך זמן. השינוי בהרגלי האכילה מצריך הסתגלות לדרך חיים חדשה ובריאה ויציאה מאזור הנוחות שלנו. מה שאומר, דיאטות בזק - OUT. חשוב ביותר לתכנן את הארוחות, להתארגן לקראתן, לערוך קניות שבועיות בצורה מסודרת גם לשעות העבודה, לקחת מהבית אוכל לעבודה למהלך כל שעות היום או לקנות מראש מצרכים שאנו באמת רוצים לאכול ולהחזיקם במטבחון במקום העבודה(למשל, לחם, גבינות 5% שומן, ירקות, פירות, שקיות מרק נמס בכוס לייט) להקפיד על טווחי זמן מוגדרים של שעה וחצי עד שלוש שעות, בין ארוחה לארוחה ושתייה מרובה של 3 ליטר מים או תה צמחים לאורך היום (רצוי להעמיד מולנו בקבוק עם שתייה למשך כל היום וניתן לשלב גם משקאות דאיט. כך אנו מגדילים את הסיכוי שנשתה).

למרות כל הלחץ והבלגאן בבוקר, להכין את הילדים לגן ולביה"ס והפקקים בדרך לעבודה, חשוב מאוד לארגן את הזמן לאכול ארוחת בוקר מסודרת. ארוחה זו מועילה לתהליך ההרזיה וגורמת לנו להתחיל את היום ברוגע ולחוש פחות רעבים בארוחות הבאות.

כאשר אנו מכינים לילדנו את האוכל לבי"ס חשוב שלא נשכח גם את האוכל לעצמנו. לקראת יום העבודה אנו צריכים לתכנן לנו את הארוחות ע"פ סדר היום, כך שאם יש לנו יום עבודה ארוך נכין לצד ארוחת עשר גם ארוחת צהריים.      

כבר למדנו כי בעבודה שלנו דברים נוטים להשתנות ובמהירות או שלפעמים תוקף אותנו רעב לא צפוי, לכן רצוי שנכין לנו בארון או בתא "ערכת חירום", בה נאחסן מוצרים שב"תוכנית היומית" שלנו כגון: מרק לייט, פריכיות, ברנפלקס  ועוד.

פעילות גופנית היא חלק מאורח החיים הבריא אותו אנו מתחילים לסגל לעצמנו, כל פעילות גופנית משמעותית לגוף והוא זוכר אותה. רצוי לנצל כל הזדמנות לפעילות גופנית למען המטרה ולכן, חנייה מרוחקת ממקום העבודה תאפשר לנו להליכה מהירה, במקום לעלות במעלית נעלה במדרגות, כך אנו יכולים לנצל את ההזדמנות ולהפעיל את השרירים.

גם לך מגיעה קבוצת הרזיה במקום עבודתך,השאר פרטייך כאן ונשמח להפוך גם את הארגון שלך לבריא יותר.

חזרה לרשימה