ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

קניית הרגלי חיים בריאים בגיל צעיר

קניית הרגלי אכילה נבונים כבר בגיל צעיר היא מפתח לשימור הרגלי חיים בריאים במשך כל החיים. מה ממליץ לנו איגוד הלב האמריקאי בעניין?

קניית הרגלי אכילה נבונים כבר בגיל צעיר היא מפתח לשימור הרגלי חיים בריאים במשך כל החיים. זהו חלון הזדמנויות לרכישת הרגלים שלא יחזור על עצמו בגיל מאוחר יותר. בגיל זה מתעצבת אישיותו של הילד ותוך כדי גם הרגליו. שינוי הרגלים אלא בגיל מאוחר יותר, לאחר שהאישיות כבר מעוצבת, נעשה משימה קשה במיוחד.

איגוד הלב האמריקאי ממליץ על מגוון דרכים ללימוד והפנמת הרגלי חיים בריאים אצל ילדים.

10 דרכים לעזור לילדים לפתח הרגלים בריאים

1. שמשו מודל חיובי לחיקוי. אם נתרגל להרגלים בריאים, יהיה קל יותר לשכנע את ילדינו לעשות זאת אף הם. כשהילד רואה את ההורים אוכלים דיאטה עשירה פירות, ירקות ודגנים מלאים, הוא לומד לחקות אותם ובאופן לא מודע הופך את החיקוי להרגל. וההפך, קשה לגרום לילד לאכול תזונה נכונה כשהוא מול עיניו את הוריו אוכלים מזון לא בריא.

2. משפחה פעילה. פנו זמנים לפעילויות משותפות. צאו להליכה ,רכבו על אפנים, שחו ביחד או פשוט שחקו בכדור בחוץ. כולם ייהנו מהפעילות ומהזמן המשותף. בימינו, כשזמן איכות עם הילדים נעשה מצרך נדיר, פעילות גופנית משותפת יכולה להיות בבחינת שתי ציפורים במכה אחת.

3. הגבילו צפייה בטלוויזיה ומשחקי מחשב. פעילויות במנוחה מצמצמות שריפת קלוריות יומית ובכך מעלות סיכון להשמנה ולפגיעה בבריאות הלב.

4. מצאו פעילויות ספורט מהם הילדים ייהנו. כל ילד הוא מיוחד. תנו לילדים לחוות ולהתנסות במגוון פעילויות עד שכל אחד ימצא את הפעילות שהוא אוהב ובה יתמיד.

5. תמכו בילדים. התמקדו במשובים חיוביים ולא בשליליים. שבחו את ילדכם כשעושה בחירות נכונות וכשמצליח אך אל תראו כעס או אכזבה כשלא. חגגו יחד את ההצלחות ועזרו לילדכם לפתח דימוי עצמי חיובי.

6. קבעו גבולות והגדרות. כגון: שעה לפעילות גופנית ביום או 2 קינוחים לשבוע. שעתיים צפיה בטלביזיה או במחשב ביום או אכילת פיצה רק פעם בשבועיים.

7. אל תשתמשו במזון כפיצוי או כעונש. ממתקים כפיצוי מעודדים הרגלי אכילה לא טובים. ילד המקבל ממתק כפיצוי על עלבון או מכה לומד להיות מבוגר הממלא את חסכיו הרגשיים באוכל. ילד המקבל ממתק בתור פרס על התנהגות טובה לומד להיות מבוגר החוגג את הצלחותיו בין הררי אוכל. מצאו דרכים אחרות לנחמה או ציון התנהגות טובה.

8. עשו את שעת ארוחת הערב לשעה משפחתית. כשכולם יושבים יחד לאכול, ירד הסיכוי לכך שילדים יבחרו במזונות פחות טובים. ערבו את הילדים בתהליך תכנון והכנת הארוחה כך כולם מפתחים הרגלי אכילה טובים יחד .

9. הפכו את קריאות תוויות המזון למשחק. כל המשפחה תלמד מה טוב לבריאות ותהיה מודעת יותר למזונות הנאכלים.

10. הישארו מעורבים. התעקשו על מזונות טובים לבית הספר, פקחו על בחירות המזון של ילדכם ועל זה הנכנס לביתכם.

 

חזרה לרשימה