ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

לעיסה, תזונה נכונה ומשקל תקין – השילוש הקדוש בתהליך דיאטה

אחת ה"מצטיינות" בתחום האכילה המהירה היא ארצנו הלחוצה. אפילו בזמן נופש באילת, זמן של שלווה ושקט מדאגות החיים, ניתן לראות איזה חיפזון באנשים, העומדים בתור למזנון. המהירות המטאורית בה מתחסלים הררי המזון על הצלחות גורמת להומר סימפסון להצהיב עוד יותר מקנאה. הלא אנחנו לא פראיירים. שילמנו – ניקח! ולא רק אצלנו. מחקר שנערך ביפן, מצא כי אלה שאכלו מהר היו בסיכון פי שלוש להשמנת יתר בהשוואה לאלה שאכלו לאט.

התוצאות התקבלו במחקר רחב היקף בו השתתפו 1,122 גברים ו 2,165 נשים בגילאי 30 עד 69, שמילאו שאלונים על הרגלי האכילה והרכב התזונה היומי שלהם. המחקר העלה כי אלה שאכלו מהר השמינו פי 3 יותר מאלה שאכלו באיטיות.

מומחים מאוניברסיטאות באוסטרליה, הסבירו כי המחקר מצביע על דיאטה והרגלי אכילה במדינות רבות, התורמים להשמנה. מסקנת המחקר הייתה, כי צורת האכילה של התרבות המערבית גורמת לאכילה לא תקינה, שגוררת השמנה בעקבותיה.

קיים קשר הדוק בין לעיסה מהירה לבין עלייה במשקל ולמחלות שונות, המאפיינות בעיקר את החברה המערבית. מחלות כמו סכרת, לחץ דם גבוה, בעיות רבות במערכת העיכול ורגישות למזונות. זאת ועוד, פגיעה בתקינות התגובה החיסונית, שאליה מתלווים בהדרגה חולשה, מחלות בכמות לא סבירה, ירידה הדרגתית בתפקוד של מערכות ואיברים וירידה בתפקודים של החושים, כחלק מהידרדרות של מערכת העצבים.

 כמה פעמים ללעוס את התאו?       

אם ביקרתם בצורה סדירה אצל רופא שיניים גיליתם שיש לכם בפה 32 שיניים צפופות שאינן חדות כשיני הטורפים. למרות טענות המנגליסטים למיניהם, אלה שיניים האופייניות לבעלי חיים צמחוניים ונועדו במקור ללעוס באופן יסודי מזון צמחוני, הרבה לפני שלמד האדם להכניס סטייק תאו לתפריטו היומי.

כדי להתמודד עם התפריטים החדשים היה על האדם להסתגל לעובדה כי, רק לעיסה נכונה ומספקת מבטיחה עיכול תקין של המזון בקיבה ובמעיים,  ורק עיכול תקין מבטיח שמערכת העיכול תספוג את יסודות המזון. לא לחינם שנו חכמים כמו הרמב"ם והסינים הקדמונים כי יש ללעוס כל ביס לפחות 32 פעמים -  כמספר השיניים.

בינינו, לא רבים מיישמים תורה זו. מה שקורה הוא שלעיסה לא מספקת מותירה את המזון בחתיכות גדולות. כך לא מצליחים אנזימי העיכול להגיע לכל מולקולות המזון, וחלקים גדולים מהמזון שנבלע, אינם מקבלים פירוק כימי ואינם נעכלים.

ילד טוב משאיר אוכל בצלחת

אתם בולעים אוויר ומרגישים נפוחים כמו בלון גז, הבטן מטרטרת ועייפות אדירה משתלטת עליכם. מה שקרה הוא, שמה שלא התפרק באמצעות האנזימים המתאימים, תוסס במערכת העיכול. התוצרים הרעילים של תהליכים אלה פוגעים במערכת העיכול וגורמים להפרעות ולמחלות וכן נספגים למחזור הדם ובאמצעותו מועברים לכל תאי הגוף.

הסוד הוא חינוך עצמי ללעיסה איטית. תנו כבוד למזון ומחקו את ההרגל המגונה של אכילה מול המחשב או הטלוויזיה. בהזדמנות זו, הקדישו מחשבה נוספת למה שהמזלג מעלה מהצלחת. אכלו הרבה ירקות, המכילים ויטמינים ומינרלים המשלימים את תהליך העיכול. הימנעו ממזון מתועש ומקלוריות ריקות. בצורה זו תלמדו ליהנות מהטעמים ומצורת הגשה אסתטית של המזון ולהפסיק לדחוס כמויות אדירות אל קיבתכם האומללה. אל תמהרו! מנגנון השובע נכנס לפעולה רק לאחר 15 דקות. קחו את הזמן!

פתאום תגלו שאתם בעצם שבעים כשאתם מתעלמים מהמשפט הפולני עליו חונכתם, ש"ילד טוב משאיר צלחת ריקה". מספר הקלוריות הנצרכות יצטמצם. קיבתכם תצטמק בהדרגה ובעקבותיה גם משקלכם.

חזרה לרשימה