ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

המונדיאל – חוק שימור אנרגיה

החודש של המונדיאל, איך זה שעוד לא הפכו אותו לחג ממניין החגים? במשקל, על כל פנים, הוא עושה שמות כמו שכל חג אחר עושה ולדיאטה הוא מכניס גול עצמי. טקטיקות ההגנה בסלון - במאמר שלפניכם.

ככה זה, בשעה שהם מתרוצצים על המגרש מקצהו האחד לשני וההפף, אתם יושבים בסלון, צועקים ומחלקים הוראות.

בשעה שהם מאבדים קלוריות ונוזלים, אתם מערים לקרבכם קילוגרמים של פיצוחים וליטרים של בירה.

אז מה הפלא, שבסוף החודש, על החולצה של הבן שלכן מתנוססת התמונה של מסי ולא שלכם??

מטופלים שהגיעו אלי לקליניקה בשבוע האחרון ונזכרו לפתע שהמונדיאל כבר ממש כאן, חשבו לעשות "ויברח", אז אני לא מדברת על אלה שנזכרו עוד קודם ודחו את הביקור לעוד חודש.

אבל אלה שכבר מצאו עצמם מול שאלותיי הנוקבות, מצאו עצמם בתוך קונפליקט, שנקודת המוצא שלו היא: אי אפשר לעשות דיאטה במונדיאל.

כמי שאינה יודעת להבדיל בין כדורגל לכדורסל, שאלתי אותם מתוך סקרנות "למה"?

המבטים שקיבלתי בתגובה לשאלה רמזו לי שיש מצבים שהשתיקה יפה להם ושלפעמים עדיף להישאר ביישן וסקרן. הסלחנים שביניהם טרחו והסבירו, שלראות כדורגל בלי פיצוחים, בירה, אבטיח וענבים דומה לסרט בלי פופ קורן, או במילים אחרות, "אז מה עשינו בזה?"

אני לא מתווכחת, בודאי לא עם הנאות, ומיד אני משחררת אותם מעולה של דיאטה לעוד חודש. אלא שהם בוחרים להישאר משום מה. מה שמעלה את השאלה, אולי בכל זאת סרט בלי פופ קורן?

או שאולי אפשר לצאת מהקופסא ולחשוב גם במושגים אחרים? למשל, כן לנשנש תוך כדי המרדף אחרי הכדור, אבל נשנושים יותר בריאים ופחות משמינים?

אז מה האפשרויות שלנו?

כל הפיצוחים לסוגיהם תורמים לנו סביב ה 600 קלוריות ל 100 גרם. אבל מה? את הגרעינים הלבנים והשחורים למשל, צריך לפצח, מה שגוזל זמן, מה שאומר, שבפרק זמן נתון נאכל מהם פחות בהשוואה לבוטנים או קשיו, למשל.

חוץ מזה, אם הפופקורן טוב לסרט, אולי הוא טוב גם לכדורגל? שקית פופקורן למיקרוגל תעלה לכם כ 400 קלוריות. ואם אנחנו בענייני תירס, אז גם הפריכיות הקטנות עם הדבש או השוקולד יכולות אולי לעשות את העבודה, סך הכל 7 קלוריות ליחידה.

הלאה, הבירה. נכון, שבהשוואה למשקאות ממותקים אחרים יש בה פחות קלוריות. מצד שני, כמות הבירה שמחלקי ההוראות יכולים להערות לקרבם יכולה להגיע לשני ליטר למשחק, במיוחד, אם היא באה לצד הפיצוחים העשירים במלח. אז מה עושים? מתפשרים. לא מוותרים על הבירה, אבל מפחיתים ממנה לטובת מים או שתייה דאיט. 

 

בואו נדבר קצת על פירות. אופן האכילה שלהם בחודש המונדיאל מנייד אותם מקבוצת הפירות לקבוצת הפיצוחים. בעיקר הענבים. דווקא תפוחים ואפרסקים חתוכים, למשל, יכולים להיות נשנוש זול ובריא. גם האבטיח אינו מוקצה, כפי שמקובל לחשוב. רק 300 קלוריות לקילו אבטיח!!! וכמות המים שהוא מכיל ללא ספק תשאיר פחות מקום לבירה.

ואם כבר הצלחתם לצאת מהקופסא, אז אולי גם הירקות לא יהיו כל כך turn off. מלפפונים, גזרים, פלפלים, קולרבי חתוכים יעבידו לכם את השיניים ואת שרירי הלסת טוב, טוב. העברתם במטבל גבינה בדרך אל הפה יכולה להפוך אותם לחינניים במיוחד. כבישתם או החמצתם בטרם עת תאפשר את גיוון החיך, אבל הגדולה שלהם היא בזה, שכל עוד הם נמצאים בפיכם, הפיצוחים לא.

ולאוהבי המתוק (הם גם רואים מונדיאל?), בשבילם המציאו את הגלידות דלות השומן והקלוריות. רצוי, כמובן, לאכול גלידות בצורת שלגון ולא באריזה של 2 ק"ג, פן גם הן תעבורנה לקבוצת הפיצוחים.

והעיקר שהטובים ינצחו!!!!

דנה אברמוביץ - דיאטנית ראשית בדיאטהלקאב

חזרה לרשימה