ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

הקיץ - הוראות הפעלה

כל מה שצריך לדעת בשביל לעבור את הקיץ הזה בשלום ומי יודע, אולי גם עם כמה קילו גרמים פחות.

קיץ מזכיר לכולנו שמש, ים, בריכה, גלידות, פירות, שתייה, חופשה, נופש, בית מלון, חו"ל, חתונות …

להלן מספר טיפים להצלחה בכל האתגרים שהקיץ מביא עימו:

חשוב לשתות - מי לא יודע?

כולנו יודעים שחשוב להרבות בשתייה בקיץ. לאוהבי המים אין כל בעיה. אך מה עושה מי שאינו אוהב לשתות מים? ומה עם כל יושבי המזגנים שכבר שכחו תחושת צמא מהי? אפשר לנסות לשפר את טעם המים ע"י הוספת עלי נענע טריים ופלחי לימון, אפשר לשתות תה קר ללא סוכר (רצוי תה צמחים ללא קפאין), או מי סודה (אפשר בליווי תרכיז דיאט) ואפשר בהחלט לשתות גם משקאות דיאט (מומלץ משקה קל דיאט ולא נקטר דיאט ).

מומלץ להגיע לפחות ל-12 כוסות שתייה ביום בימות הקיץ החמים.

מיצי פירות

מיצי הפירות הם מקור מעולה לויטמינים ומינרלים (בטה-קרוטן, ויטמין C ואשלגן). על מנת לנצל את מירב היתרונות, כדאי לצרוך אותם מיד לאחר שהמיץ הוכן. אם משאירים אותם חשופים לחמצן הם מאבדים חלק נכבד מהויטמין C.

יתרון נוסף של מיצי הפירות הנו שהם משמרים את הפיטוכימיקלים, שהם רכיבים צמחיים שמונעים סוגים מסוימים של סרטן, הפרעות לב והפרעות מוחיות.

יש לזכור שהמיץ מכיל כמות קלוריות ככמות הפירות שהשתמשנו. אם שותים מיץ פירות יש לחשב אותו כמספר מנות הפרי שסחטנו. החיסרון במיצי פירות הוא שבזמן הסחיטה, הם מאבדים את הסיבים שהפירות מכילים. כמו כן, אנו מפסידים את אפקט השובע והסיפוק שבנגיסה ובלעיסת הפירות.

פירות

פירות הקיץ הם עסיסיים ומאד מפתים. חשוב לצרוך אותם אך גם לא להגזים (שכן יש בהם כמות סוכר לא מבוטלת). גם פירות עשירים במים, כגון אבטיח ומלון, מכילים כמות גדולה של סוכר. לאדם הבריא מומלץ לאכול לפחות 3 מנות פרי ביום. העושים דיאטה לירידה במשקל מקפידים לא לעבור מכסה זו. (לאנשים הסובלים מסוכרת או מרמות גבוהות של טריגליצרידים - נקבעת מכסה יומית על ידי איש מקצוע).

להלן הגדרת 1 מנה של פירות הקיץ: אבטיח - 1 כוס קוביות, מלון - 1 כוס קוביות, ענבים - 12 יחידות, אפרסק - 1 יחידה, משמש - 3 יחידות, נקטרינה - 1 יחידה, שזיף - 2 יחידות.

• לתשומת ליבכם, לא פעם אנו לוקחים פרי כיוון שאנו חשים מיובשים ומחפשים משהו עסיסי ש"ירטיב את הגרון". זה סימן שאנו צמאים ושתייה תספק את הצורך. אל לנו לאכול במקום לשתות.

ירקות

בקיץ הירקות הטריים יכולים לרענן ולכן מומלץ להיעזר בירקות כחטיף (למשל: מקלות גזר, עגבניות שרי, מלפפון, מקלות סלרי, פלפל ירוק/אדום) או לאוכלם בסלטים. ניתן לחתוך מראש כמות גדולה של ירקות לסלט, לאחסן במקרר ולתבל סמוך לאכילה, מה שמאריך את זמן טריותם.

גלידות

בשוק קיימים סוגים רבים של גלידות, שלגונים וקרטיבים דיאט (ללא שומן וללא סוכר) המיוצרים בטעמים רבים ומגוונים. אנו ממליצים להעדיף תמיד את השלגון/הקרטיב על פני גלידה באריזה משפחתית. זאת כדי להצליח לעמוד בכמות המומלצת ולא להתפתות ליותר.

שימו לב, קיימים סוגי גלידה שאינם מכילים שומן אך מכילים סוכר ולכן אינם מומלצים על ידינו.

פעילות גופנית בימות הקיץ החמים

בימים החמים, אנשים העושים פעילות גופנית עלולים להתייבש אם הם לא שותים כמות מספקת של מים. התייבשות מתרחשת כאשר הגוף מאבד כמות גדולה של נוזלים. תחושת הצמא אינה תמיד מונעת את ההתייבשות, היות ובדרך כלל היא מופיעה ו"מודיעה" על חוסר נוזלים כאשר הגוף כבר מתקרב לסכנה.

על מנת למנוע התייבשות בימי הקיץ החמים, אנו מציעים:

- לבצע פעילות גופנית מוקדם בבוקר או מאוחר בערב או לחילופין, במקום סגור וממוזג.

- כשעתיים לפני הפעילות כדאי לשתות 2 או 3 כוסות מים.

- יש לקחת בקבוק מים ולשתות במהלך ביצוע הפעילות.

- לאחר סיום הפעילות כדאי לשתות 2 כוסות מים (1/2 ליטר).

- אם הפעילות מתבצעת בשמש, מומלץ למרוח קרם הגנה ולחבוש כובע.

- כדאי ללבוש בגדים קלים ולא סינטטיים.

חופשות ונופש - בארץ ובחו"ל

גם בחופשה אנו צריכים לזכור את מטרתנו - תזונה נכונה וירידה במשקל או לפחות שמירה עליו. בכל בית מלון יש מבחר עצום של מאכלים ועלינו להפעיל שיקול דעת בבחירת המזונות שלנו. זו לא בושה לשאול ולהתעניין איזה אחוז שומן מכיל המזון, כיצד בושל וכד'. הקפידו לאכול מספר פעמים ביום ולא 2 ארוחות גדולות ומוגזמות, דאגו לארוחות ביניים (פירות, מעדני חלב דיאט, שלגונים דיאט). נצלו את ביקורכם במקומות חדשים ולא שגרתיים עבורכם לטיולים רגליים.

ומה נאכל בקיץ?

עבור חלק מהאנשים, מזג האוויר החם מפחית מעט את התיאבון. אך בכל זאת עלינו לאכול, ועל פי תורתנו 6 פעמים ביום.

בימים החמים יש מי שאינו מסוגל לאכול אוכל חם וניתן לקבל את המזון שאנו רגילים לאכול חם (למשל , בשר, אורז מבושל) בצורות אחרות, ללא חימום. למשל: טונה במקום דג מבושל, נתחי חזה עוף בסלט עם ירקות טריים במקום בשר חם, סלילי פסטה או גרגרי תירס בסלט רענן במקום האורז החם ועוד.

קיץ נעים!

חזרה לרשימה