ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

לשמור על דיאטה כדרך חיים

הדרך לגוף חטוב ורזה עוברת דרך הרגלי תזונה בריאים. הטמעה של הרגלי האכילה בחיי היום יום, למרות סדר היום העמוס, היא מטרה בפני עצמה וכשזו תושג, הקילו גרמים יעלמו בעקבותיה.

החיים בתקופה המודרנית מלאים פיתויים אשר גורמים לנו להרגלי תזונה לא בריאים. האוכל המוכן והזמין קורץ לנו מכל פינה, ומהירות השגרה והחיים מאלצת אותנו פעמים רבות להתפשר על ארוחה חטופה ומלאת קלוריות בלב היום הסואן ולו בכדי לחסוך בזמן הנדרש להכנת מזון בריא. אחר כך כשאנו פותחים אלבום תמונות ורואים איך באלבום נראינו רזים לעומת עכשיו ,התחושה כבדה תרתי משמע. אם כן, כיצד ניתן להימנע מלאכול באופן כה לא בריא במהלך היום, ולהפנים דיאטה כדרך חיים אשר אין בה בכדי להשיל את השומן העודף בלבד, אלא בכדי להעניק לנו תחושת רעננות חיוניות במהלך שגרת היום כולה?

קביעת מועדים לארוחות

נכון. בכדי לקבוע מועדים לארוחות יש צורך בסדר יום ברור ובתכנון הארוחות מבעוד מועד. רב האנשים מאמינים, שזכות קביעת זמני הארוחות נשללה מהם והיא מוכתבת על ידי מקום העבודה. במילים אחרות, הרוב חושב שאיבד את השליטה על זמני הארוחות. האמת היא, שאם בודקים לעומק, כמעט כל אחד יכול למצוא לעצמו את הזמן הדרוש לארוחה, אם רק יתכנן אותה. בסופו של דבר, הזמן הדרוש לאכילה עצמה קצר מאד וכמעט ולא קיים מקום עבודה שאינו מאפשר אותו. באורח החיים העמוס בו רובינו חיים, עצם תכנון הארוחה מראש מהווה עומס נוסף, שעבור חלקינו נחשב כ"אחד יותר מדי". אבל את הגוף שלנו זה לא מעניין, בודאי שלא את המשקל. להם יש את הדרישות שלהם ואין הנחות סוף עונה לעמוסים שבינינו. חשוב מאוד להבין את חשיבת הענקת מועדים לארוחות בכדי לשמר אורח חיים בריא. כאשר אנו מייעדים מועדים מסויימים לארוחה, הגוף מתרגל לשעות אלו, ובכך למעשה שומר על תחושת שובע בכל השעות בהן אין אנו אוכלים. כאשר אנו אוכלים בשעות לא סדירות, הגוף מתבלבל, ולמעשה נשאר בתחושת רעב בכל שעות היום.

הקפידו על קבעת מועדים לארוחות, שבו לאכול בצורה מסודרת מצלחת, שכן רק כך תוכלו להפנים דיאטה כדרך חיים ולשמור על אורח חיים בריא. ארוחות מסודרות ימנעו מכם אכילה מיותרת בין הארוחות, ותשמר סדר יום ברור בכל הנוגע לתזונה.

ריבוי באכילת ירקות

את הקלישאה לגבי ריבוי אכילת ירקות כולנו שמענו, ולכולנו היא ברורה. יחד עם זאת, רבים אינם אוהבים את תחושת הקרירות בפה אשר משאירים הירקות השונים, ולמעשה בעקבות זאת נמנעים מלאכול ירקות לחלוטין. אודות דיאטת הצבעים כולנו שמענו, אך נשמעת לנו מופרכת לחלוטין ובלתי ניתנת להשגה האפשרות לאכול צבעים שונים של ירקות במהלך היום. אם כן, המשימה אינה כה מורכבת כפי שנדמה. מספיק לאכול אורז, עם ירקות מאודים, וכבר הגענו למספר סביר של צבעי ירקות התורמים כל כך לאיכות חיינו ולבריאותנו.

ירקות עשירים בסיבים תזונתיים המעניקים תחושת שובע, מעניקים בריאות וחיוניות לעור הפנים ולעור הגוף, והם חלק בלתי נפרד מתהליך דיאטה מושלם.

אכילה בצלחת קטנה

עד כה העלנו את הנושאים המשמרים בעיקר בריאות, ופחות נוגעים לנושא השלת שומן עודף מאזורים שונים בגוף. הדרך הנכונה להשיל שומן עודף על ידי דיאטה טובה ובריאה, היא על ידי צמצום המנות. פתחו ספר מתכונים למוצרים דיאטטים או הכינו אלבום דיגיטלי עם אוסף מתכונים משלכם. אלבום תמונות שכזה יסייע לכם לבחור ולתכנן את המנות. בכדי לצמצם את המנות, צריך להעניק לגוף את התחושה כי הוא אוכל דיו בדרך עקיפה, אולי פסיכולוגית... אם כן, אכילה בצלחות קטנות וגדושות, מעניקות את התחושה לעין כי אנו אוכלים כמות גדולה של מזון, כך נאכל פחות, ונזכה לקיץ חטוב ומלא בריאות. בהצלחה!

חזרה לרשימה