ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

פורים ותעלומת החור השחור

כל פורים אתם אוכלים אותו, לפעמים גם אופים איתו עוגות, אבל האם באמת אתם יודעים מה הוא השחור הזה שמתחבא בתוך אוזן ההמן שלכם? ואיך הוא מסתדר עם דיאטה? כל מה שביקשתם לדעת על הפרג במאמר שלפניכם

מזה שנים אנו מוטרדים מתעלומה שאופפת את חג פורים ,לפחות מאז ילדותינו המוקדמת. לאן נעלמים ונבלעים משלוחי המנות ה"שווים"?

נכון כולם שולחים משלוחים שווים ויפים? נכון. נכון שכולם מקבלים משלוחים מעפנ'ים וקמצניים? גם נכון. ובכן, תעלומה או לא תעלומה?

איפה הם אותם משלוחים מושקעים ונדיבים? אכן בעיות ברומו של עולם...

לקראת חג פורים, התחשק לנו לחקור קצת על הפרג שממלא את אוזני ההמן.

מה זה? אגוז? צמח? פרי?

ובכן, הפרג מופק מפרחי הפרג (ששייך למשפחת הפרגיים). הזרעים שלו הם הגרגירים המוכרים לנו כפרג, ואילו שרף צהוב שניגר מהפרחים (סוג מסוים), משמש להכנת תרופות נרקוטיות למיניהן.

הפרג מאד בריא. יש בו סידן ברמות הגבוהות פי 15 מאשר בחלב. בכף גרגירי פרג יש סידן כמו בכוס חלב. הוא עשיר בסיבים תזונתיים ולכן צריך לשתות הרבה כשצורכים כמות גדולה ממנו, במידה ורוצים להימנע מעצירות....

הפרג עשיר באבץ, מינראל שעוזר לציפורניים חזקות ,לחוזק השיער, לפוריות הגבר ולמערכת חיסונית תקינה.

יש בו כמות נכבדת של חומצה לינולאית שהיא חומצת שומן בעלת יתרונות בתחום הורדת כולסטרול ומניעת מחלות כלי דם.

עד כאן הכל בסדר. יש רק חיסרון אחד – הקלוריות. ב- 100 גר' פרג יש 500 קלוריות. באוזן המן אחת יש כ 25 גר' פרג, רק ממנו יש למעל 100 קלוריות ועדיין לא התחלנו עם הבצק שבסיסו חמאה....

את הפרג כדאי לקנות במקום בו יש תחלופה גבוהה והסחורה לא "תקועה".

עדיף לקנות את הפרג שלם ולטחון בבית במטחנת קפה ממש לפני השימוש בו.

אם הפרג נשמר שלם חיידק שגורם למרירותו לא יכול לחדור אליו. אם אין לכם מטחנת קפה בבית, נסו לקנות את הפרג במקום שיכולים לטחון אותו. את הפרג הטחון כדאי לאפסן במקפיא עד השימוש בתוך שקית וקופסה סגורות. יש לו נטייה מרגיזה לספוח ריחות. פרג שלם אפשר לשמור מחוץ למקרר עד חודש. אני שומרת אותו במקפיא ליתר ביטחון.

ועוד מילה על משלוחי מנות:

תעיזו להיות פורצי דרך. משלוח מנות לא חייב להיות ממתקים. ספר נחמד, משלוח של מוצרים אורגניים, עציץ של כמה צמחי תבלין לתה, יכולים להיות משלוח מנות משמח מאד. לפי הכיס והקירבה.

ולא חייבים לגמור את כל משלוח המנות באותו היום. כדאי ורצוי לסכם עם הילדים שייבחרו ממתק או שניים מהמבחר ואת היתר יישמרו לשאר ימי פורים.

אם בטעות הבית שלי מוצף פתאום (בגללי או שלא בגללי) בכמות לא נכונה של ממתקים לא בריאים ומפתים אני פשוט נותנת אותם.

שיהיה חג נעים, משעשע ולא משמין.

 

חזרה לרשימה