ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה ונקיונות בחג הפסח

אם נשים לב איך "עושים פסח", נראה .שבאותה הדרך אנחנו "עושים פסח" בלב.

ממש לפני פסח חוגגים אנו חג מיוחד -  "חג הניקיון" - בו כולם את הבתים מנקים, מטאטאים, שוטפים, מבריקים... ואולי כשאנחנו במרוץ המטורף, כדאי לעצור לשנייה, לעזוב ת'מדף ולגשת לעשות רגע חושבים בקשר אלינו, לנשמה שבפנים. ואם נשים לב איך "עושים פסח", נראה שזו אותה הדרך בה אנו צריכים לעשות פסח גם בלב (וגם תוכנית דיאטה).

שימו לב, שזוהמה בת יומה נמחית בקלות אם מקרצפים אותה במהירות. באותו אופן גם מעידה קטנה לא תורגש אם מיד אחריה אנו חוזרים לתוכנית, בדיוק כפי שכתובה.

לעומת זאת, זוהמה רבת ימים משתרשת, וגם אם תבקשו להסירה, היא מותירה בדרך כלל רושם עמוק מאחוריה, אלא אם כן תסתער עליה בכל כוחותיך,מרצך ורצונותיך. מעידות חוזרות ונושנות בזמן דיאטה ללא ספק יביאו לעליה במשקל או הפסקת הירידה. אם לא נעצור אותן בנחישות, המצב עלול להשתרש ואף להביא לנפילה משמעותית יותר.

ניקוי בחומר חריף של אריגים עדינים מכלה את האריג. אל תהיו נמרצים מדי. בדקו את יכולת העמידה של החפץ, אותו אתם עומד להדר.

באותו אופן לא נהיה קיצוניים ולא נעניש את עצמנו. גישה קיצונית לא מתאימה לכולם, ועלולה להביא לתוצאות לא רצויות.

כשאתם עסוקים בהברקתם של כלי זכוכית או בדולח הישמרו ואל תסתנוורו מברק צבעי הקשת הזורחים אליכם. החזיקו בהם היטב, פן יתנפצו לעיניכם, ולא תחזיקו עוד בידכם אלא שבר כלי.

ניהנה מהמראה החדש שלנו ומהאפשרות ללבוש בגדים שונים מתמיד, אך לא נסתנוור ולא נרפא, נחזיק את ההישגים ולא נקלקל אותם.

שימו לב לאבק המצטבר בתוך הכיסים. פירורים פירורים נצמדים אל המעמקים. שם המקום המיועד ביותר לחשש חמץ המצטבר באין רואים, נצמד אל חוטי האריג ומתעקש שלא להמצא.

ניזהר מאוד מנשנושים בין הארוחות ומאכילה בסתר.

לכל זוהמה יש את חומר הניקוי הראוי לה. יש לכלוך שמסירים במים ויש שמסירים באש, יש ששורים אותו בכלור ויש שמקרצפים בבורית. אל נא תחליפו בין חומרי הניקוי השונים. התאימו לכל כתם את החומר המנקה אותו.

לא נעשה קיזוזים למחרת יום ליל הסדר. נמשיך בתוכנית על כל מרכיביה. כמו כן, ניזהר משימוש לא נכון בתחליפים לא מוכרים, בדיוק כפי שאצל קוסמטיקאית, ניזהר במריחת קרם חדש על פנינו.

אל תתייאשו גם אם עבה שכבת הטיט, וגם אם מסורבל מעטה הרפש. קרצפו והסירו בהתמדה. סופו שיתגלה בפניך הרקע הבוהק, הזורח בניקיונו הבראשיתי.

גם אם הדרך ארוכה ומפותלת, ודורשת מאיתנו מאמץ ואורך רוח, לא נתייאש, נמשיך בהתמדה וניהנה מהגילויים החדשים על יכולותינו המופעים בהדרגה תוך כדי תהליך השינוי.

בדרך כלל היעזר ברותחין. ככל שיותר חם, יותר רותח =יותר מבהיק. מים קפואים תועלתם מעוטה. החום נוטה להסיר כתמים.

כדי שיהיה לנו כוח להמשיך ניעזר בחום ובאהבה של קבוצת הרזיה. לבד זה קשה, ביחד זה הרבה יותר קל!

שימו לב, תוך כדי עבודתך בפרך, כי יפה כוח הזהירות מכוח הניקוי. אילו נשמרנו יותר בכל עונות השנה, הייתה מלאכת הניקוי קלה יותר.

כדי לחזק ולשמר את ההישגים ולהקל על העבודה הקשה בפסח, ניעזר בביצוע פעילות גופנית יומיומית מהיום ובמהלך ימי החג ובכלל שגרה של שמירה על התוכנית כולה.

גם אם הכל נראה מצוחצח ומבריק, בדקו גם את המקומות הנחבאים. ראו כי זעיר כאן זעיר שם עוד נותרו עקבות מוחמצים. אל תסתפקו ברושם כללי, בקרו כל סדק וכל קפל.

כדי שנרגיש מצוין ונשדר זאת ליקירנו, נטפח גם את המקומות ה"נחבאים", כלומר את הנפש. כמה חשוב למצוא לנו את הזמן לעצמנו, כדי לעסוק בדברים שהם רק לנפשנו!

מוטב שתתחילו במלאכת הניקוי מוקדם כדי שתעשה בלא שהיות, וכדי שלא תיפול מאוחר יותר מלאכת דוחק, שהיא רבה מכפי כוחותיכם וזורעת בכם ייאוש ואי אימון בעצמכם.

מוטב שנתחיל במלאכת הטיפוח העצמי מוקדם ככל האפשר, כך נוכל להגיע לכל אירוע או חג כבר מוכנים ולא נצטרך "לרוץ נגד הזמן". מלאכת הטיפוח העצמי חייבת להיכנס לשגרת חיינו, כחלק בלתי נפרד מעיסוקינו.

לאחר מחזור הניקוי והקרצוף אל תנוח ידכם. מוטב שתגנו על כליכם ותסרקו אותם בקפידה אם שוב לא נפל עליהם אבק מחמיץ.

כי אבק הימים אינו שובת והערפיח נוחת בכל רגע על כל הכלים מסביב. ותמיד נהיה עם "יד על הדופק" ונשמור בהתמדה על עצמנו, כדי לא לתת להכחשות ולתירוצים להשתלט עלינו כשאנו עושים דיאטה.

לאחר שגמרנו את כל הכללים, נשאר לנו לומר רק עוד כמה מילים: אנו יודעים שהמשימה קשה, שהרי פסח כפול זו בקשה גדולה. לא מספיק בבית אותנו מעבידים אז עכשיו גם לעבוד מבפנים?! נכון זו אמת, אך צריך לזכור שהכללים האלו הם הדרך לאור. וכשנשב בליל הסדר כולנו מסובים יחד עם המשפחה וכל האהובים, כל אחד מאיתנו קצת יותר יזרח, שהרי השנה גם הוא עצמו מצוחצח!

חזרה לרשימה