ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

איך לשמור על דיאטה גם בחג החנוכה?

חגי ישראל אינם מסייעים במיוחד לשמירה על הגזרה. על אחת על כמה וכמה נכון הדבר לגבי חג החנוכה, המכונה גם חג השמן, ובראש מאכליו הנאמנים לכינוי זה עומדות סופגניות ולביבות מטוגנות. ואם לא די בכך, בחנוכה חוגגים כול יום טקס הדלקת נרות המלווה בכיבוד מגרה ברוח החג, ומרבים לארח ולהתארח בבתי משפחה או חברים, בטקסים במסגרות חינוך ובמקומות העבודה. הוסיפו את העובדה שמדובר בחג המתקיים בעונת החורף הקרה, בה מידת הרעב והרצון לאוכל ונשנושים עולה, וקיבלתם מתכון מדאיג להשמנה. אכן, מדובר בשמונה ימים שבהם יש צורך בנס על מנת לעמוד מול הפיתויים הרבים.

 

מנגד, ניתן בהחלט למזער ולהגביל את נזקי החג למשקל גופכם מבלי לסבול. זאת בעזרת אמצעים שונים המתמקדים בהחדרת מודעות מראש לנושא, טיפוח מוטיבציה לשמירת משקל, ונכונות למאמצים קטנים מידי יום.

 

ללא גזרות ואיסורים מוחלטים

 

כל מי שעבר הליך הרזיה ושמירה על משקל, בין אם באופן פרטני עם דיאטנית או עם קבוצת תמיכה, יודע שהכלל הראשון להצלחה הוא צמצום הסבל. זאת על ידי מציאת הדרך להגעה אל משקל גוף תקין עם פן תומך, מהנה וגם טעים ומפנק. לכן, אם אתם אוהבים את מאכלי חנוכה אל תמנעו מעצמכם את התענוג. מה שכן, יש לתת את הדעת על הכמות שאותה צורכים. הרי בספו של דבר איננו רוצים לשבוע מלביבות או סופגניות, אלא רק ליהנות מטעמן הנפלא. לכן, ספקו את תשוקתכם והרשו לעצמכם בתחילת החג ליהנות מסופגנייה שלמה, או מלביבה מלוחה או מתוקה. יחד עם זאת, מכיוון שבכל זאת מדובר במאכלים עתירי שומן וקלוריות, בהמשך החג מומלץ לעבור לטעימות של חצאי או רבעי מנות סופגנייה או לביבה מטוגנת.

 

שמרו את הפינוקים לחג עצמו

 

הבעיה בחג החנוכה שכבר חודש לפני... מדפי הסופר, המאפיות, הקיוסקים והמכולות השכונתיות עמוסים במגשי סופגניות גדולות ומגרות. מול פיתוי זה מומלץ להתמודד ולשמור את ההנאה שבאכילת סופגנייה טעימה לימי החג עצמם. כמו כן, זכרו שאכילת סופגניות לפני החנוכה מפחיתה מחגיגיות האירוע בחג עצמו. לכן, בנקודה זו מומלץ להתאזר בסבלנות ולדחות סיפוקים, בידיעה שההנאה מנגיסת סופגנייה ראשונה בחג עצמו גדולה ומספקת הרבה יותר מאשר לפניו.

 

הקפידו יותר על מרכיבי התזונה בימי החג  

 

במיוחד לאור טקסי החג על מאכליהם נוטפי השומן והקלוריות, חשוב להקפיד אף יותר מהרגיל על תזונה בריאה ודלת שומן וקלוריות במשך היום. כלומר, תזונה העושה שימוש במזונות דלים בשומן רווי כמו מוצרי חלב ובשר דלי שומן, ירקות ודגים. כמו כן, בשלו עם מעט שמן וצרכו מאכלים שאינם מטוגנים, והפחיתו את כמות הסוכר (למשל בקפה או על ידי הימנעות ממשקאות ממותקים). בנוסף, הקטינו את כמות הפחמימות לטובת חלבונים, הרבו בכול הזדמנות לאכול ירקות טריים עשירים בסיבי תזונה, בין אם בסלט או כירקות חתוכים, אותם ניתן להגיש גם לצד מאכלי החג המסורתיים. כמו כן, בחרו בשמנים בריאים כמו שמן זית לסלטים או שמן קנולה לטיגון. מעבר לכך, גם בעת שאתם מארחים או אם אתם מביאים כיבוד לשולחן חג אצל אחרים, תוכלו להכין מאכלי חג פחות משמינים כדוגמת לביבות אפויות בתנור. זאת בעוד שסופגניות עדיף בדרך כלל לרכוש מאשר להכין בבית, מכיוון שבבית מכינים לרוב כמויות גדולות שנותרות גם אחרי שהאורחים הולכים, ואילו במאפיה ניתן לשלוט בכמות הסופגניות שאתם מכניסים הביתה. ולסיום, בהיותו חג חורפי גם מאכלי חורף חמים, דלי קלוריות ושומן כדוגמת קדירות או מרקים יתקבלו בשמחה על השולחן.

 

לא לדלג על  ארוחות

 

הטעות הנפוצה של רבים בימי חנוכה ובחגים אחרים היא לדלג על ארוחה לטובת טקס החג וכיבודיו. גישה זו תגרום לכך שתגיעו לאירוע הרבה יותר רעבים, ומכאן גם הפיתוי והתשוקה לעוד ביס מלביבה או מסופגנייה יגדל. למעשה, יש להתנהל הפוך ולהקפיד עוד יותר על ארוחות קבועות, בריאות ומאוזנות. יתרה מכך, מומלץ בטרם ההגעה לטקס החנוכה לאכול משהו קטן ובריא כמו פרי, פרוסת לחם או ירקות, לצד כוס גדולה של מים. בגישה זו, כאשר הכיבוד יעבור לידכם תוכלו להפעיל שיקול דעת ולצרוך ממנו בכמות מצומצמת וסבירה.

 

אפשר גם לקום מהכורסא

 

אמנם חנוכה הוא חג חורפי וביתי אך מנגד הילדים בחופש.  כדי להעביר את זמנם ועל הדרך  לשרוף כמה קלוריות וגם לחזק את גופכם, צאו החוצה ותיהנו מפעילות גופנית טובה. הפעילות יכולה להיות קרובה לביתכם כמו טיול לפארק או לים ברגל או באופניים, ארגון משחקי כדור עם ילדיכם, וגם שחייה בבריכה מחוממת בקנטרי. וכמובן, תוכלו לעלות לרכב ולבלות בטבע במגוון מסלולי טיול יפים ברחבי הארץ הנצבעת בירוק.

 

שיהיה לכם חג שמח, מאוזן ובריא.

 

 

 

 

 

 

חזרה לרשימה