ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

עודף משקל = פחות סקס ... האמנם?

יחסי המין מהווים חלק מחיינו כאנשים בוגרים, אך כפי שקורה לגבי נושאים אחרים בהקשר של עודף שומן, המחקרים מוכיחים שגם בנושא הסקס יש לאנשים עם עודף שומן מה להפסיד. את ההוכחה הראשונה לכך מראה מחקר שנערך באוניברסיטת דיוק שבפנסילבניה בארצות הברית, אשר בו השתתפו 134 נשים ו- 91 גברים בעלי עודף משקל. על פי ההגדרה, כולם סבלו מעודף משקל שאינו מפריע לתפקוד המיני. היה עליהם לענות על שאלון שכלל התייחסות לפרמטרים שונים כמו דחף מיני, התעוררות מינית, סיפוק, אורגזמות וכדומה. תוצאות המחקר היו ברורות וחד משמעיות: הנשאלים בעלי עודף המשקל נהנים הרבה פחות ממין לעומת יתר האוכלוסייה. זו הסיבה הראשונה שבגללה כדאי לכם לעצור, לבדוק איפה אתם עומדים ואולי להוריד כמה אחוזים ממשקל גופכם, שכן אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים לחיות עם יחסי מין שאינם מספקים אתכם.

מין מתחיל, לפני הכול, בראש

מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין הנאה ממין ובין מצב פסיכולוגי ונפשי, קל וחומר אם מדובר על בעיית עודף משקל. כתוצאה מכך שהחברה בה אנו חיים מעריכה יותר אנשים בעלי משקל תקין, הרי שמי שסובל מעודף משקל סובל, בדרך כלל, גם מחוסר קבלת הגוף שלו ומחוסר ביטחון. הדימוי העצמי של אנשים בעלי עודף משקל לרוב כולל מחשבות כמו "אני לא מסוגל לשלוט על עצמי ועל הדחפים שלי, כי עובדה שאני לא מצליח לרזות". עם המחשבות האלה בעלי עודף המשקל שנמצאים ברגעים אינטימיים לא מרגישים מספיק שחרור, דבר שבסופו של עניין משפיע גם על רמת ההנאה והסיפוק שלהם מיחסי המין.

ההפרעה הגופנית

מעבר לנושא הרגשי, הפסיכולוגי וכל הקשיים לגבי דימוי הגוף שאיתם בדרך כלל אנשים עם עודף משקל צריכים להתמודד, אסור לשכוח שקיים כאן גם עניין פיזי לחלוטין. אדם שסובל מעודף משקל לרוב סובל גם מכושר גופני ירוד ביותר, וכתוצאה מכך הפעילות המינית עלולה להכאיב לו ולהיות קשה עבורו פשוט כי הוא לא בכושר. הוא לא מסוגל לבצע תנוחות מסוימות ובסופו של דבר המין הופך להיות מונוטוני ולא מספיק מרגש. זו עוד סיבה טובה שבגללה כדאי להתמודד אחת ולתמיד עם עודף המשקל, כי למה שתגבילו את עצמכם ולמה שתזיעו תוך כדי? למה שתתנשמו בכבדות או שיהיה חסר לכם חמצן? עודף המשקל משפיע על כל אחד מאברי הגוף שלנו ולכן ברור מדוע בכל פעילות גופנית שאנו לוקחים חלק אנו מרגישים את עודף המשקל ביתר שאת.

החלפת פרטנרים ותדירות

בצרפת נערך מחקר שמטרתו הייתה בחינת הקשר בין מיניות ובין השמנת יתר, ולשם כך גויסו 12,000 משתתפים שכללו נשים וגברים בגילאים שבין 18 ל- 69,  כאשר שליש מהם היו אנשים עם עודף משקל. הנתונים היו ברורים ולא השאירו מקום לספק: נשים שמנות הן בעלות סבירות נמוכה בכ- 30% לקיום יחסי מין לעומת נשים שאינן סובלות מעודף משקל, ואצל גברים שמנים הסבירות ליותר מפרטנרית אחת למין היה נמוך בכ- 70% לעומת גברים ללא בעיית משקל. בנוסף לכך, אצל גברים שסובלים מבעיית עודף משקל דווח על פי 2.5 יותר בעיות בתפקוד המיני לעומת מי שאינו סובל מעודף משקל, והנשים השמנות שטרם מלאו להן 30 כלל לא ניגשות לקבל ייעוץ למניעת הריון. כל המספרים והנתונים הללו מראים שוב את הקשר ההדוק שבין הפרעות עודף משקל ובין המיניות של האדם, כך שברור מדוע מומלץ לשמור על משקל תקין ולהימנע מבעיות מיותרות.

אז מה עושים?

 

ראינו, בעזרת המחקרים והנתונים השונים, כי קיים קשר חזק בין עודף משקל וחוסר שביעות רצון מחיי המין, הן אצל הגברים והן אצל אנשים. יש מי שאצלו הקשיים מובילים לכך שהוא ירצה להתחמק כמה שיותר מקיום יחסי מין ויש מי שאצלו הדבר מוביל אפילו לירידה כללית בתשוקה. הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך להבין, הוא שהכול נמצא בידיים שלנו. כלומר, אפילו אם עד היום סבלנו מבעיות של עודף משקל שהשפיעו, בין היתר, על חיי המין שלנו, הרי שזו לא חובה ואין זה גורל להמשיך כך את חיינו. שנית, כדאי לזכור שאף פעם לא מאוחר מידי לעשות את השינוי, ולא חסרות סיבות שבגללן כדאי להיפרד מהמשקל העודף. משקל עודף אינו פוגע רק בחיי המין של גברים ונשים אלא גם בדימוי העצמי ובבריאות, ולכן המסקנה הברורה היא שעדיף להיפרד ממנו, ויפה שעה אחת קודם. על ידי דיאטה נכונה, תפריט אכילה מתאים, פעילות גופנית ושתייה מרובה של מים, כל אחד יוכל בסופו של דבר להגיע למשקל הרצוי שלו. 

חזרה לרשימה