ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

דיאטה בקיץ - קל? מאתגר? אפשרי!

כל מי שהתנסה בדיאטות לאורך חייו יודע כי יש הבדלים משמעותיים בין הקיץ לחורף, המשפיעים על הצלחת הדיאטה. ההבדלים הם בחלקם פסיכולוגיים, אחרים פיזיולוגיים, וגם כאלה שקשורים באורח החיים בכל עונה. ננסה לראות מה יכול לעזור לנו לשמור על דיאטה טובה בקיץ, עם אילו קשיים נצטרך להתמודד, ומה בקיץ משחק דווקא לטובתנו.

הבדלים פיזיולוגיים – משחקים לטובתנו

ראשית חשוב לדעת כי בקיץ, עם התארכות שעות האור, ישנה עליה ברמת הורמון הסרוטונין בגופנו. להורמון זה יש השפעה על מרכז השובע והרעב במוח, כך שבאופן טבעי בקיץ נרגיש קצת יותר שבעים מאשר בחורף, ולכן לרבים מאתנו פוחתת במקצת התשוקה לפחמימות, וקל יותר לעמוד בדיאטה שתכננו. כמו כן, בקיץ אנחנו בדרך כלל מרבים יותר בשתיית מים. שתייה מספקת של מים חשובה לתפקוד כלל מערכות הגוף, והיא גם תומכת ביצירת תחושת מלאות בקיבה. פעמים רבות אנו נוטים לבלבל תחושת צמא עם תחושת רעב, וכש"בא לנו משהו", אנחנו מיד מנשנשים, ולא ערים לכך שהצורך האמיתי שהגוף שידר היה צמא וצורך בכוס מים או שתיים. בקיץ, בשל החום והלחות, באופן טבעי נשתה יותר. מומלץ לפתוח את היום בשתיית 2-3 כוסות מים, דבר שיתמוך בתפקוד הגוף באופן תקין לאורך היום, ויעזור בוויסות האכילה.

הבדלים פסיכולוגיים – דימוי גוף

כמובן שההבדל הפסיכולוגי העיקרי הוא העובדה שבקיץ גופנו חשוף יותר, וחשוב לנו להיראות טוב גם בלי שכבות הסוודרים שמסתירות מעט את השומן שהצטבר בגופנו. לא כדאי להגזים בחשיבות דימוי הגוף, אבל כן חשוב ליצור או לשמור על משקל בריא, ואפשר להשתמש במניע הזה כדי לדרבן את עצמנו להצליח להשיל משקל עודף. נסו להשתמש בו באופן חיובי, ולא לתת לו להציף אתכם בחששות לקראת חשיפת הגוף הממשמשת ובאה. היו שלמים עם עצמכם, אך דרבנו את עצמכם באופן חיובי להשתמש ברצון להיראות טוב כדי להצליח בדיאטה.

הבדלים בתזונה – פיתויי הקיץ

אחד מחסרונותיה הבולטים של עונת הקיץ עבור הדיאטה הוא כמובן שלל הגלידות והשלגונים הקורצים לנו מכל עבר. נסו להחליף את התשוקה לגלידה באכילת אבטיח קר או פירות אחרים, יש בהם הרבה מים, יותר ערך תזונתי והרבה פחות תוספים מזיקים, אם כי גם מהם יש לצרוך באופן מוגבל בשל רמות הסוכר הגבוהות שבהם. כיום ניתן להשיג גם גלידות דלות שומן, ללא סוכר, על בסיס יוגורט, ומוצרים דומים שיש בהם פחות נזק. מיצים ממותקים גם הם אחד האויבים הגדולים, לדיאטה בפרט אבל גם לבריאות הגוף בכלל. נסו להימנע מהם ולימדו ליהנות משתיית מים, או להחליפם במיצי פירות טבעיים, רצוי מדוללים, כך שטעמם נשמר אך הם מכילים פחות סוכר.

תזונת הקיץ - יתרונות

למרות פיתויי הקיץ בכל הנוגע לתזונה, יש גם יתרון לחום וללחות שגורמים לנו בדרך כלל להעדיף מזונות קרים וקלים. תזונה קלה מיטיבה עם העיכול ותומכת בדיאטה. סלט מרענן הוא מנה קיצית קלאסית, ואפשר לנשנש ירק קר מהמקרר, או כמה אגוזים, ולהרגיע תחושת רעב גם ללא ארוחה חמה וכבדה. כאמור, גם פרי יכול להיות נשנוש מרענן ובעל ערך תזונתי, אך בהגבלה בשל כמות הסוכרים שבפירות.

אורח החיים – יתרונות וחסרונות

בקיץ אנחנו בדרך כלל נמצאים יותר בחוץ, ובאופן טבעי פעילים יותר מאשר בחורף. נופשים וטיולים מספקים אפשרות ליותר תנועה – הליכה, רכיבה על אופניים, חתירה בסירות וכדומה, ולכן הקיץ תומך בהצלחת הדיאטה במובן של תנועה ופעילות גופנית. אמנם במשך היום חם מכדי לעשות פעילות גופנית מאמצת, אך שעות אחר-הצהריים והערב הן קלאסיות לפעילות גופנית. עם זאת, היזהרו מהפיתויים שמציע הנופש. בתי-מלון ומסעדות יציעו שפע של חטאים קטנים, והמשימה לעמוד בפניהם אינה פשוטה. פרגנו לעצמכם טעימה של מעדן אחד או השניים מהמבחר, כדי לא להרגיש תסכול וקושי, אך חשוב שתצאו לנופש עם החלטה ברורה לא להיסחף בטעימות, ולהקפיד על תחליפים מזינים ומיטיבים. בכל בתי האוכל מציעים היום גם מנות דיאטטיות שהן טעימות ומספקות. 

בילויי הקיץ – איך להשתמש בהם לטובתנו

ולסיום – בקיץ אנחנו בדרך כלל הולכים לישון מאוחר יותר ומבלים יותר, והרי בילוי הוא כמעט מילה נרדפת לאוכל. נסו ליצור בילויי קיץ שנשענים פחות על אוכל ויותר על תנועה ופעילות. כשאתם יוצאים לסרט או אירוע, אכלו ארוחה טובה בבית לפני כן, ואל תסתמכו על "לחטוף משהו" בחוץ. תוכלו גם להוסיף לבילוי הליכה נעימה לפני או אחרי האירוע. כשאתם מארחים, הגישו כיבוד מזין כמו רצועות של ירקות ומטבלים בריאים, וגייסו את הבילוי לטובתכם, כך שהוא יהיה גם מהנה וגם תומך בדיאטה ובריא.

 

חזרה לרשימה