ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

איזה תה נשתה החורף ?

בחורף הקר אנו תמיד מחפשים משקאות מחממים לשתות, ואין ספק שהתה עדיף פי כמה על עוד כוס קפה. בעוד שהקפה מעלה את לחץ הדם, מכניס את הגוף למתח ומעורר את כל החושים, הרי שתה (ללא קפאין) בדרך כלל עושה את הפעולות ההפוכות: הוא מרגיע, מחמם ומנחם. יחד עם זאת, כדאי לדעת שישנם סוגים שונים של תה, שעדיף פי כמה לצרוך אותם לעומת סוגים אחרים, שכן לכל חליטת צמחים יש את היתרונות שלה ואת התרומה המיוחדת למערכות הגוף שלנו. לכן, לפני שאתם הולכים להכין לעצמכם כוס תה כדאי שתקראו את המאמר שלפניכם, ואת ההמלצות שיש בו לגבי התה הטוב ביותר.

כל היתרונות של חליטת קמומיל

תה שכולל חליטת קמומיל מכיל לא מעט ויטמינים ומינרלים. בקבוצת הויטמינים ניתן לראות ויטמינים כמו A, B וחומצה פולית. מבחינת המינרלים, החליטה הזו מכילה סידן, מגנזיום, ברזל, אבץ ואשלגן. הנתונים הללו גורמים לכך שחליטת התה תהייה מועילה מבחינות שונות, שכן היא אנטי דלקתית, מפיגה גזים, מחטאת את הגוף ומחזקת באופן כללי, מקלה על כאבי ראש, בעלת השפעה מרגיעה על מערכת העצבים, ואפילו נוגדת ליחה ומחטאת פצעים. עבור ילדים, חליטת התה הזו יכולה לעזור בהתמודדות עם בעיות כמו חוסר תיאבון וכאבי בטן, ועבור נשים היא מסייעת להתמודד עם כאבי מחזור.

חליטת לואיזה ותרומתה לגוף

האפשרות הנוספת שממנה תוכלו ליהנות בחורף הקרוב היא תה שכוללת חליטת לואיזה, המכילה חומצה פולית ונוגדי חמצון. היתרונות של החליטה רבים: היא משמשת כמחזק כללי לגוף, משפרת את מצב הרוח, ואצל נשים מגבירה את ייצור החלב ומסדירה את הווסת. חליטת לואיזה משמשת בין היתר כנוגדת דיכאון ולכן בהחלט כדאי לצרוך אותה על בסיס יום יומי בימי החורף הסגריריים. השימושים הרפואיים שלה מגוונים שכן מצד אחד היא טובה למערכת העצבים, ומצד שני יעילה כנגד הצטננות, דלקות בכיס המרה ותופעות אחרות הקשורות למערכת העיכול.

קינמון: חליטה עם כל הויטמינים שצריך

אם גם אתם, כמו רבים אחרים, סובלים מהחיידק שנקרא הליקובקטר פילורי (חיידק המתיישב בקיבה), הרי שכדאי לכם לשתות לפחות חליטת קינמון אחת ביום. חליטה זו מכילה את כל מה שצריך מבחינת ויטמינים: C, E, K,B  וחומצה פולית, וגם מבחינת מינרלים כמו אבץ, אשלגן,זרחן, ברזל וסידן. מעבר לכך שהקינמון עוצר את ייצור האנזים של הליקובקטר פילורי, תרומתו באה לידי ביטוי בלא מעט יתרונות. לדוגמא, החליטה מפיגה גזים, עוזרת בהרפיית השרירים ואף נוגדת תולעים במעיים. עבור מי שסובל מהתופעות הללו שתיית חליטה אחת בכל יום בהחלט יכולה להביא לשיפור. החליטה עלולה להגביר את התיאבון, אז בהחלט מומלץ לא לשתות יותר מאחת ביום.

טיפול בסוכרת בעזרת חליטת אוכמניות

ראשית, כדאי לצרוך חליטה זו כי היא כוללת ויטמינים שונים כמו A, C,E ,K ,B , ושנית כי היא מכילה מינרלים רבים. החליטה מסייעת לטיפול בסוכרת בעיקר בגלל שהפרי בה מכיל פלבנואידים (נוגדי חמצון) מסוג אנתוציאנוסיד מירטלין, שפעילותו דומה לאינסולין אך בצורה עדינה יותר. אגב, החליטה טובה לא רק לטיפול בסוכרת באופן כללי אלא גם כהתמודדות עם עיניים סוכרתיות. בנוסף לכך, היא טובה לגוף כי היא מחזקת, מרחיבה את כלי הדם ונוגדת עוויתות. מעבר לכך, עצם העובדה שהחליטה נוגדת חמצון תורמת גם היא לבריאות הכללית של הגוף, ולכן כדאי לשלב אותה בתפריט היום יומי שלכם.

שילוב סוגי תה שונים

חשוב לדעת שכאשר מדברים על סוגי התה השונים מתכוונים למעשה לשלוש קבוצות עיקריות: תה שחור, תה ירוק וחליטות צמחים. תה שחור ושתה ירוק מכילים קפאין. חליטת צמחים אינה מכילה קפאין. בשביל לחזק את הגוף, לא לחוש קור וגם ליהנות ממשקה טעים במיוחד, כדאי לשלב תה ירוק וחליטות צמחים בתפריט היומי. יחד עם זאת, יש לשים לב לשאלה האם אתם מוסיפים משהו לתה, שכן במידה ולכל כוס תה אתם מוסיפים שתי כפיות סוכר, הרי שכדאי להפחית עד אפס את כמות הסוכר, ולהימנע מהמתקה בכלל. מתרגלים לכך ולומדים ליהנות מטעמו העשיר של התה. לבסוף, אחד היתרונות העיקריים של התה טמון בעובדה שהוא טבעי לחלוטין, כך שאפילו אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה או מבעיות רפואיות אחרות, תוכלו להמשיך לצורך אותו על בסיס קבוע. יתרה מכך, משקאות התה כשלעצמם נטולי קלוריות ומהווים מרכיב חיוני בשמירה על איזון הנוזלים בגוף. כל הסיבות האלו לא משאירות מקום לספק: כדאי לשלב סוגים שונים של תה וחליטות לכל אורך היום, והאמת היא שגם לכל אורך ימות השנה.

חורף חמים ונעים... 

חזרה לרשימה