ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מה כדאי לאכול בקיץ?

ימי הקיץ הארוכים מביאים עימם עלייה ניכרת בטמפרטורות, ומה שאנו רוצים הוא פשוט למצוא מקום קריר ליד המזגן, על חוף הים או בבריכה. גם מערכת העיכול שלנו מושפעת מהחום הכבד, כאשר תחושת הרעב מצטמצמת ועימה גם סוגי המזונות שבא לנו לאכול. ואולם, חשוב לדעת שגם בקיץ אפשר בהחלט להשמין עקב תזונה לא מאוזנת ובלתי מבוקרת. כדי להימנע מכך חשוב להכיר את המזונות שיותר מתאימים לימי הקיץ, ולשלבם באופן נכון ומושכל בתפריט היומי.

קודם כל - שתו הרבה מים

לפני שנדון בתזונת הקיץ חשוב להדגיש את נושא שתיית המים. חשוב להבין כי החום הגבוה גורם לאיבוד נוזלים מהגוף דרך בלוטות הזיעה, דבר הנכון במיוחד למי שפעיל בחוץ בשעות החמות. שתייה בלתי מספקת מפריעה לפעילות תקינה של מערכת העיכול ומערכות נוספות בגוף, מחלישה את מערכת החיסון ואת השרירים ואף גורמת להתייבשות. לכן, בקיץ יש לשתות מים והרבה, החל מהיקיצה בבוקר ולאורך כל שעות היום, לפחות 12 כוסות ביום בתקופה החמה. שתייה מרובה תספק לנו אנרגיה ורעננות, תעניק הרגשת מלאות, תעכב רעב ותגרום לנו לצרוך כמויות אוכל קטנות יותר.  כמו כן, ניתן לקבל חלק מתצרוכת המים הנדרשת על ידי שתיית חליטות צמחים או תה ירוק שאינם ממותקים, וכן על ידי מיצי ירקות וגם מלימונדה ביתית עם נענע.

מזונות שיקררו אותנו

לטמפרטורה בחוץ יש השפעה ישירה על אופן פעילותה של מערכת העיכול ועל הגוף בכללותו, ולכן נדרשת התייחסות מיוחדת. כלומר, המזונות המועדפים בימים חמים הם אלו העוזרים לקרר את הגוף, ומורכבים בעיקר ממאכלים טריים שאינם מבושלים כדוגמת סלטים ופירות העונה. יחד עם זאת, חשוב לצרוך גם ארוחה אחת מבושלת אחת ביום, אם כי יש להעדיף תבשילים קלילים שלא יכבידו על מערכת העיכול ויחממו אותה.

כמה שיותר ירקות

בעונת הקיץ מהווים ירקות טריים, נבטים וסלטים את מרכיב התזונה המומלץ ביותר בכל שעות היום,  בין אם כארוחה קלה או כתוספת לארוחה מלאה. הירקות הטריים מלאים בנוזלים, סיבים, מינרלים וויטמינים, ובנוסף הינם קלים לעיכול, דלי קלוריות ושומן ומעניקים לגוף חלק נכבד מהתצרוכת התזונתית הנדרשת. יחד עם זאת, יש לשים לב שלא לבטל את יתרונותיהם התזונתיים  של הירקות על ידי הגשתם עם רוטב כבד, שמן ונוטף קלוריות במיוחד. לרוב, מומלץ להגיש סלט ירקות עם מעט שמן זית טוב (כל אחד לפי המכסה המומלצת לו) ותבלינים. בנוסף, את הירקות ניתן לצרוך בקיץ בעוד מגוון דרכים וצורות, בין על ידי אידוי, בישול, אפייה, צלייה או הקפצתם בתרסיס שמן מחבת ווק.

ליהנות במידה מפירות העונה

כאמור, פירות עונה טריים כמו אבטיח, מלון, נקטרינה, אגסים, שזיפים, מנגו וענבים, הינם מזונות מועדפים בימי הקיץ בהיותם מקררים, מרווים ומלאים במים. זאת, בנוסף לשלל ערכים תזונתיים שיש בהם כדוגמת ויטמינים, מינרלים וסיבים. את הפירות מומלץ לצרוך כארוחת ביניים, כמנת גלידת סורבה קרה (על בסיס הפרי עצמו, ללא תוספת סוכר) או כשייק צונן בתוספת מים, חלב או יוגורט (במסגרת התפריט היומי). יש לזכור כי פירות עשירים בקלוריות וסוכרים, ולכן מומלץ לצרוך אותם במידה.

לשלב ארוחה חמה ביום

מעבר לצריכת ירקות ופירות טריים, בימות הקיץ מומלץ גם להקפיד על ארוחה חמה אחת שמבוססת  על בישול קל ומהיר, אידוי, הקפצה או צלייה. המנה יכולה להכיל קטניות או דגנים מלאים כמו אורז מלא, קוסקוס או בורגול, ולכלול גם מנת דג, עוף או בשר בקר רזה. אם בכל זאת קשה לכם עם אוכל מבושל וחם, מומלץ לאכול סלט קר של  גריסים, קינואה, בורגול, קטניות וירקות ביחד עם טונה או חזה עוף, מתובל בשמן זית (בכמות המומלצת) ולימון.

תבלינים מתאימים לקיץ

ישנם גם תבלינים שיותר מתאימים לימות הקיץ, והמדובר בתבלינים ועשבי תיבול מקררים כדוגמת פטרוזיליה, כוסברה, כורכום, נענע, טימין, לואיזה, אורגנו, בזיליקום ושמיר. מנגולד, מומלץ להמעיט בצריכת תבלינים מחממים כדוגמת צ'ילי, שום, קינמון, ציפורן, פפריקה חריפה, ג'ינג'ר, כמון או חווייאג'.

לאכול בחוץ

החופש, הימים הארוכים והחום הכבד מובילים רבים מאיתנו לצאת ולבלות בחוץ, מה שכולל בין היתר אכילה במסעדות. ראשית, חשוב לציין שהחום גורם למזון להתקלקל מהר יותר, ושאנשים רבים בקיץ סובלים מהרעלת מזון. לכן, בתור התחלה חשוב לבחור במסעדה מוכרת ולבחון את רמת ההיגיינה שלה ושל מזונותיה. לאחר מכן, כל שנותר לעשות הוא להזמין מנה טעימה המתאימה לתפריט שלכם ולעונת הקיץ החמה.

שיהיה לכולנו קיץ טעים ומרענן במיוחד.

 

חזרה לרשימה