ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

איך נשמר כוח רצון לטווח ארוך?

שיחת שבוע מספר 53

כוח רצון לטווח ארוך נבנה דרך התמדה בצעדים קטנים

כאמור בשיחה הקודמת, כשאנחנו רואים את הפרס) עבור המאמצים שלנו) בעין, המוח שלנו מפריש חומר הנקרא "דופמין" הגורם לנו להרגיש שנמצא את האושר אם נשיג את הפרס. המנגנון הזה יעיל כשאנו יכולים להשיג תוצאה קצרת טווח, אבל אותו מגנון גורם לנו להסתבך ולהיכנע לדחפים באכילת ממתקים, למשל.

המשימה שלנו בדיאטהקלאב היא ארוכת טווח. לכל החיים, אפשר לומר...כדי להשיג מטרות ארוכות טווח אנחנו צריכים להשתמש בשיטות אחרות לגמרי.

בוא נניח שהחלטנו לטפס על הר. הפסגה היא מקום יפה, מושלג והנוף משם מדהים. איך נטפס לשם? כנראה לא בריצה... נתכונן, נכין ציוד, נביא בגדים חמים, נבין מה דרוש לנו בדרך.

כשאנחנו מחליטים להשיג מטרה ארוכת טווח, כמו ללמוד משהו חדש, להטמיע ספורט באורח החיים, לפתוח עסק או להיות אדם בריא ורזה, התהליך ארוך ודומה למדי לטיפוס על הר. זה קשה, יש המון מכשולים בדרך, פניות לא נכונות, וסיכוי סביר להתגלגל חזרה במורד.

כשאנחנו מתחילים לאמץ הרגל חדש, אנחנו מלאי מוטיבציה, אנחנו דווקא כן מסתערים על ההר. אנחנו עושים הכל בטירוף. למשל, בדיאטה חדשה- נאכל מאוד "בריא" נשלב אותה בפעילות גופנית שאנחנו "חייבים לעשות", מדברים רק על זה. רצים בעליה, בקיצור.

ואז אנחנו מתחילים להתעייף, וסף השבירה שלנו יורד ויורד. ואז קורה משהו ואנחנו מפסיקים.

כלל חשוב מאוד שעלינו לזכור, הוא שמטרה רחוקה מושגת אך ורק על ידי שינוי הרגלים.

משקל עודף, יחסים לא תקינים, קריירה שאינה מתאימה לנו- כולם תוצאה של הרגלים מעכבים.

הרגלים לא משתנים ביום. כדי שהתוצאות יחזיקו מעמד למשך זמן ארוך, חייבים לשנות

את ההרגלים שלנו לאט, ולהתאמן עליהם כל הזמן. שינויים קטנים,שנכנסים לתוך השיגרה וכך אפשר לשמר אותם לאורך זמן.. צעדים קטנים הם הדרך הבטוחה להצלחה. התוצאות מגיעות ונשארות לאורך זמן .להלן דוגמאות לשינויים קטנים ההופכים לשגרה:

  • מעבר מלחם לבן ללחם מלא
  • מעבר ממוצרי חלב עתירי שומן למוצרים המכילים עד 5% שומן
  • הוספת 1 כוס שתיה לסך השתיה היומית מידי שבוע
  • הליכה ברגל לסידורים במרכז העיר במקום נסיעה ברכב

 

אלו שינויים קטנים אתם עשיתם מאז שהגעתם לכאן?

שלושת מרכיבי הכושר החיוניים ביותר - המשך

המרכיב השלישי: אימון הגמישות

המרכיב השלישי בתוכנית אימון חכמה הוא אימון הגמישות, הידוע גם בשם "מתיחות". זה הילד החורג במשפחה, על שום היותו לא מוערך מספיק (עדיין) בתרבות המערבית, כנראה בעיקר משום שהוא לא נתפש כסוג האימון היעיל על מנת לשרוף שומנים. במזרח התמונה הפוכה ושיטות אימון כמו יוגה ואחרות, הן הנפוצות יותר שם. ידועה האמרה בארצות המזרח: "גמיש הוא צעיר". אם אנו מתבוננים בגמישות הפנטאסטית של ילדים קטנים ורואים איך יכולת זו אובדת לרוב עם השנים, קל להבין למה הכוונה.

החשיבות של אימון גמישות לבריאות ולרווחה הכללית היא גדולה. מתיחות מאריכות את השרירים ובכך הן מאזנות את אימון הכוח שנוטה לרוב לקצר אותם, הן מגדילות את טווחי התנועה במפרקים, מונעות פציעות רבות, משרות יציבה וחינניות תנועה, ומחזקות את כל הזרימות בגוף כמו דם, לימפה ואנרגיה. הן משחררות כיווץ ומתח שמצטבר במהלך "מירוץ החיים" ויכולות להיות כלי מופלא לאיזון סטרס, להרפיה ולחיזוק השלווה הפנימית.

לסיכום, לספורטאי החובב שכאמור מעוניין בשיפור הבריאות, שרוצה לשרוף יותר שומנים ולחטב את הגוף ורוצה באופן כללי לאמץ פעילות גופנית לאורח החיים ולהרגיש יותר טוב, שלושת מרכיבי הכושר הגופני האלה שמבוצעים ביעילות וקביעות, יתנו מענה לכל המאוויים.

פרגיות במרינדת לימון, ג`ינג`ר ושמן זית

החומרים (6 מנות, 1 מנה = 1 מנת חלבון בשרי + 1/2 מנת שומן):

1 ק"ג פרגיות (ירך עוף)

למשרה:

1/4 כוס מיץ לימון

חזרה לרשימה