ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

צריכת דגים - כמה מותר?

המלצת משרד הבריאות לצריכת דגים

לאחרונה פורסם סקר בארה"ב, אשר מצא תכולה גבוהה של כספית בסוגי דגים מסוימים והמליץ על שינוי מדיניות בארה"ב. עם זאת, מינהל המזון והתרופות בארצות הברית (FDA) טרם שינה המלצותיו בנושא.

 משרד הבריאות מרענן המלצותיו לצריכת דגים בישראל:

דגים הינם מקור טוב לחלבון, דלים יחסית בשומן רווי ומכילים אומגה-3 ברמות שונות בהתאם לתזונתם, מקור גידולם וצורת הדיג שלהם. צריכת דגים תורמת לבריאות מבוגרים וילדים. 

משרד הבריאות ממליץ לכל האוכלוסייה, כולל ילדים, לצרוך דגים ולגוון את סוגי הדגים בתפריט. אין צורך להגביל את תזונת הדגים בקרב הציבור בכלל ובקרב ילדים בפרט אלא לשמור על תזונה מגוונת ומאוזנת.

 המלצת משרד הבריאות הישראלי מותאמת להרגלי התזונה ומצאי המזון בישראל.

רוב שימורי הטונה הנצרכת בישראל הנם מטונה בהירה בה ריכוז הכספית נמוך מאוד. דגים העלולים להכיל ריכוזים גבוהים של כספית כגון טונה לבנה (אלבקור), כריש ודגי חרב אינם נפוצים לצריכה בקרב האוכלוסייה בישראל.

 כמו-כן חשוב להדגיש כי משרד הבריאות עוקב אחרי תכולת הכספית בטונה בישראל. נתונים שנאספו בעת האחרונה עולה כי , רק ב- 16%   מהדוגמאות של שימורי טונה בהירה נמצאה כספית בכלל וגם זאת ברמה הנמוכה מזו המותרת. 

בטונה לבנה אשר נצרכת בעיקר כסטייקים, רמות הכספית נמצאו מתחת לרמות המותרות לסוג זה של דג.

 לנשים בהריון - משרד הבריאות אינו ממליץ על אכילת  דגים גדולים כגון: כריש (Shark) , חרב (Swordfish), מקרל גדול  (King mackerel), ליבנה (Tilefish), טונה לבנה (טונה אלבקור) העלולים להכיל כספית ברמה גבוהה.

חזרה לרשימה