ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

פורים – האם זו סיבה לצאת מהתוכנית ?

עוד שבוע וחצי וחג האוזניים והמתוקים אצלינו. איך שורדים את החג הזה מבלי לעלות במשקל? קצת אסרטיביות ותקשורת נכונה וגם אתם יכולים.

פורים הינו חג משלוח המנות, ובד"כ נהוג לשלוח זה לזה צלחת עמוסת מטעמים. מנהג זה הנו עתיק יומין ואין מניעה לקיים אותו בדרכים נוספות. אנו, המנסים לרזות, שומרים על משקלנו, יכולים להסב מנהג זה למשלוח מנות מסוג אחר שאינו כולל דווקא מטעמים. אין זו בושה אם נאמר למכרינו ולקרובינו שאנו נשמח מאד גם עם זר פרחים / עציץ / ספר / מוצר קוסמטי / חפץ נוי / שי לבית מכל סוג שהוא. הרי למעשה, מי ששולח לנו משלוח מנות רוצה לשמח אותנו ולא לגרום לנו נזק. במהלך דיאטה, קבלת סלסלה עמוסת מטעמים לא בדיוק תפנק אותנו אלא רק תהרוס לנו השגת מטרה נשגבת… אבל את זאת יש לומר לכל אוהבינו. אנשים שאינם עסוקים במשקל גופם לא מודעים לקושי הרב הניצב בפני כל אחד מאיתנו המנסה לרזות ולשמור על המשקל.

אבל, אין זה אומר להתנזר לחלוטין ממטעמי החג, שכן חגים הם חלק ממסורתנו ושזורים לאורך כל השנה. כל חגי ישראל נחגגים בליווי מטעמים המסמלים אותם ואין דרך להימלט מזה לעד. האם נגזר עלינו בגלל היותנו יהודים להיות גם שמנים? לא !!!

בדיאטה קלאב אוכלים מידי יום 6 ארוחות של תזונה נכונה ופעם בשבוע אנו נותנים לעצמנו "פרס" על ההתמדה. פרס זה הינו מאכל אהוב עלינו שאינו כלול בתפריט היומיומי, והוא נאכל בנוסף לכל הארוחות הרגילות באותו יום. שכן בדיאטה קלאב מאמינים כי אפשר לאכול הכל, רק במינון ובתדירות הנכונים. גם את הפרס הזה אוכלים במינון המתאים ולא במסגרת בולמוס או שבירת התוכנית. להיפך, כל אחד מתכנן לעצמו בכל שבוע היכן ומתי יאכל את הפרס שלו.

בפורים אפשר לנצל את הפרס השבועי לאוזני המן.

גם אוזן  המן, מעצם היותה דבר מאפה עתיר קלוריות (150 – 200 קלוריות), אינה מאכל יומיומי הנאכל בקביעות. אך בפורים אפשר להקדיש את הפרס ל – 3 אוזני המן. חשוב לתכנן מראש היכן ומתי נאכל אוזני המן כדי שלא נחוש אחר כך רגשי אשם על כך שמעדנו ואכלנו "משהו אסור". התכנון חשוב במיוחד לאור העובדה שניתקל במהלך השבוע הזה מספר פעמים באוזני המן, וכזכור אנו נותנים לעצמנו פרס רק פעם אחת בשבוע. כדי להיות באמת מסופקים חשוב גם לקבל את הפרס במלואו פעם אחת ולא לחלקו על פני מספר פעמים במהלך השבוע.

בד"כ אנו אוכלים אוזני המן קנויות, אך מי מאיתנו הרוצה לאפות אוזני המן יכול לשפר מעט את ערכן התזונתי במספר דרכים:

1. שומן – רצוי להשתמש בשמן ולא במרגרינה, כך נקבל שומן בלתי רווי ולא שומן רווי.

2.  קמח – מומלץ קמח מלא במקום קמח לבן, כך יהיו האוזניים עשירות בסיבים (המסייעים בין היתר בהפחתת ספיגת השומן והסוכר במעיים).

3.  המילוי - במקום פרג או אגוזים, שהנם גרעינים/זרעים ולכן עתירי שומן, ניתן למלא בגרנולה או בממרח תמרים, וכך נפחית במעט את אחוז השומן במאפה.

4.  ביצים – במקום לשים את כל הביצים שלמות, ניתן להפחית את מספר החלמונים (העשירים בשומן וכולסטרול) ולשמור על מספר החלבונים כמספר הביצים הדרוש.

5.  גודל האוזן – יש באפשרותכם לקבוע את גודל אוזני ההמן, נצלו זאת, הכינו אותם קטנות וכך תחסכו מעצמכם כמה קלוריות…

והכי חשוב, השקיעו זמן ומחשבה בתחפושת מעניינת ופחות ב"מה אוכל עכשיו"…  חג שמח!

חזרה לרשימה