ליצירת קשר
שם
דוא"ל
טלפון
הערות
מה התשובה לתרגיל שבתמונה?*
(כתבו ספרות בלבד)

מירה

אחרי נסיון של 43 שנה של שמנה, הבנתי שלמקום ההוא אני לא חוזרת.

שמי מירה אני בת 61, ונמצאת בדיאטה קלאב כמעט 18 שנה. ירדתי 32 ק"ג ושומרת על משקלי הרצוי כ-17 שנה.

מאז שנולדתי הייתי שמנה, וכל חיי ניסיתי להילחם בהשמנה. לפני 17 שנה, כששקלתי יותר מ- 90 ק"ג ומאחורי אינספור דיאטות שבסופן שוב שמנתי, הצטרפתי לאחת מקבוצות התמיכה של דיאטה קלאב בחיפה. לא ממש האמנתי שאצליח לרזות אבל ידעתי שאין לי הרבה מה להפסיד: כבר הייתי אחרי התמכרות לאמפטמינים, שגרמו לי לרעד בידיים ובגללם נאלצתי לעזוב את עבודתי כאחות חדר ניתוח ולעבור לעבוד בחדר מיון. היו לי תקופות ארוכות של נשירת שיער והרגשתי כמו "סמרטוט רצפה".

בשנות חיי כשמנה, במשך שנים לקחתי כדורי הרזייה, שאת המחיר שלהם אני משלמת עד היום. לא התגייסתי לצבא, התחתנתי בגיל מאוד צעיר כי לא חשבתי שיהיו לי הזדמנויות נוספות, הפסדתי שנות נעורים, לא הלכתי לים, לבשתי בגדים של פשרה והייתי יותר מדי נחמדה לכולם – תפקיד מתיש בחיים.

  

כשהייתי בת 42 נראיתי כמו סבתא שלי ואז שמעתי על קבוצה שבה חייבים לאכול כל שלוש שעות. בפעם הראשונה בחיי אמרו לי שכדי לרדת במשקל צריך לאכול – וזה הביא אותי למקום של הצלחה! היום אני מעבירה את המסר הזה  לכל מי שרוצה לרדת במשקל ולחיות נכון. בדיאטהקלאב למדתי לאכול ארוחות קטנות שש פעמים ביום. יש לי תיק קטן שאני סוחבת אותו איתי לכל מקום בעולם ובו קצת פירות, כף חשמלית, סוכריות בלי סוכר, מרקי לייט וטוסטעים.

 

אולי היה זה ניסיון העבר הקשה שגרם לי לעשות את השינוי ולקחת את עצמי בידיים, ואולי הייתה זו קבוצת התמיכה שנפגשה אחת לשבוע ואפשרה לי, לראשונה בחיי, להרגיש שאני לא לבד ולא הכי גרועה.

הקבוצה העמידה אותי  מול הקושי ולימדה אותי להתאפק. בקבוצה הבנתי שכדי לשמור על התוצאה ולחיות ברווחה צריך גם לעשות פעילות גופנית. כיום בין 4 ל- 5 פעמים בשבוע אני הולכת ברגל ותמיד מוצאת לזה זמן.(בעיני זה הרבה יותר שווה מלראות טלוויזיה).

 

בעזרת הכוח של הקבוצה, הצלחתי לרדת 32 ק"ג וגמלה בי ההחלטה שיותר אני לא אהיה שמנה ובמצב הזה אני אשאר.

עזבתי את העבודה שלי בבית החולים כדי להמשיך להיות מנחה בדיאטהקלאב ולהנחיל לאחרים את מה שלמדתי וחוויתי עד עצם היום הזה.

אחרי נסיון של 43 שנה של שמנה, הבנתי שלמקום ההוא אני לא חוזרת. נקודה!, וזה מה שמנהל אותי כל יום.

אני מרגישה שהצלתי את עצמי, הולדתי את עצמי מחדש. אני אומרת לאנשים בקבוצות שהם יכולים לעשות תיקון לצלקות שלהם בתור אנשים שמנים, לכאבים שסוחבים, לדחייה שחשים כל החיים. אין אדם שמן שלא יודע על מה אני מדברת.

אני מאחלת לכל מי שקורה את הסיפור שלי, שיעשה כמוני ויצליח להרגיש כמוני.

בהצלחה!

 

חזרה לרשימה